lördag 3 december 2011

Vattenstopp blev vattenläcka

Det har varit stopp i tvättstället på gäst/killtoan ett tag. Inte totalstopp men rinner väldigt sakta stopp. Maken skulle lösa stoppet igår. Efter att han var klar så rann det vatten ut på golvet. Maken trodde det var packningen och lagade provisoriskt med silikon tills han kunde köpa ny packning på Biltema idag. När den nya packningen var ditsatt rann det i alla fall på golvet. =( Det var inte packningen som var sönder det var en rörkoppling så "tyvärr" för maken måste han till Biltema imorgon igen. ;)




Han har lagat det provisoriskt igen men eltejp.

Jag har börjat fuskpynta. Julbynoch kyrkan är framtagna. L tycker vi ska pynta allt nu men jag tror att vi drar lite på det. Pyntar vi nu har vi nog tröttnat på julpyntet lagom till jul. Skutt kanin älskar groddar så jag har satt en ny sats idag. Dels alfalafa och dels solrosfrön. Till lunch blev det dubbel sats ärtsoppa. Den satsen räcker till 12 - 16 portioner. M jobbade så han åt ingen lunch idag så det blev förutom lunchen idag 3 gånger till frysen. =)Jag har även börjat fuska lite med julmaten. Prinsar och julkorv köpte jag ju på affären som säljer kött från glada närproducerade djur häromdagen. Bruna bönor sålde dom på Coop för 5 kronor rullen för ett tag sedan så det köpte jag massor med rullar. Enligt S är den enda maten som ska finnas på julbordet bruna bönor. Idag har jag bakat vörtlimpor. Sen bakade jag vetekakor också medans ugnen ändå var varm. Maken, L och S är snoriga så dom har troligtvis fått min sjuka. Men ändå inte - jag är ju inte snorig, bara hostig, febrig (ibland) och trött.

2 kommentarer:

Jane Melander sa...

Så fint du har julpyntat!

KRAM!!

zwampe sa...

oj vad du står i=)

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...