fredag 27 januari 2012

Falskt alarm

Mannen som skrämt upp hela byn och gjort föräldrauppror i skolan var falskt alarm. Det var två män visade det sig. Båda två har anmält sig till polisen. Den ena mannen fick ett träningsredskap av en äldre man på återvinningsstationen, han gav det till pojkarna för att vara snäll. Den andra mannen var ute och lekte med ficklampor med sina barn och hade lyst på pojkarna men inte sprungit efter dom. Tur att det var falskt alarm men nästa gång kanske det inte är det. När M och S var små åkte det runt en man i byn och försökte locka in småtjejer i sin bil. En period gick det även runt en man och blottade sig för småtjejer. Jag har sålt av lite fler saker och har nu kommit 500 kronor närmare vindkraftandelar. Bland annat L:s gamla urvuxna skridskor. Jag har även skänkt fler saker. L:s gamla cykelhjälm, skötväskan vi hade när L var liten och två solstolar. Vi hade dom här två solstolarna. Sen fick vi två till i annan modell av mamma och pappa. Dom hade vunnit dom. När makens föräldrar inte ville ha kvar sitt torp fick vi två solstolar till i en tredje modell och en solsäng. 6 solstolar är lite mer än vad vi behöver och vad som får plats i våran pyttelilla trädgård.Det var skänkes men hon som hämtade hade med sig ett aloe vera skott som tack. =)Idag var det dags för en shoppingrunda på det stora köpcentret på andra sidan stora staden. Jag köpte bara det som stod på min lista, nästan. Jag kom ihåg att säga till att jag inte ville ha plastpåse i alla affärer, nästan. På Rusta där jag skulle köpa duschcreme (det stod på Ullareds listan men maken glömde köpa det ändå) såg S ett lampträd som hon blev kär i men inte tyckte sig ha råd att köpa. Så jag köpte det, hon ska få det när hon fyller i oktober så nu är jag verkligen ute i god tid. S såg när jag köpte det och visste att det var till henne. Men med 9 månader kvar till födelsedagen så hinner hon glömma bort det. =)
Makens pappa efterfrågade mitt surdegsbröd häromdagen så jag har gjort en ny laddning. Det ska nu stå och surna i ett par dagar så fortsättningen följer. Maken hatar surdegsbröd så det blir aldrig av att jag bakar det. När vi ändå var på köpcentret smet jag in på Coop och hämtade ut gratis buljongtärningar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...