onsdag 25 januari 2012

Läskigt

L tjatar lite smått om att få gå hem från skolan själv. Egentligen är skolans policy att inga barn får gå eller cykla själva till och från skolan innan dom börjar trean. En policy som ingen i L:s klass håller utan alla barnen utom L går eller cyklar själva till och från skolan. Vissa har gjort det från första dagen på lekis. Jag halkade i måndags eftermiddag och sträckte lårmuskeln. Jag jobbar eftersom jag nyss varit hemma för ont i ryggen, men har svårt för att gå. Maken lämnade in bilen på service igår. (4700 kronor). Jag skulle då hämta L i skolan gående. Innan jullovet möttes vi på halva vägen och vi bestämde oss för att göra det igår igen. L hade glömt det eftersom hon ville fråga mig om hon kunde leka så hon gick och ropade mamma med jämna mellanrum när jag och hon möttes nästan framme i skolan. Vi gick till fritids och hämtade kompisarna och började sen gå hem. Det kom då tre killar i fyran ifatt oss som började prata med mig. En av dom hade fått en träningssak av en vuxen bara sådär och han tyckte det var konstigt. Han visade mig den och det var en dyr sak så jag medgav att det var konstigt. Idag fick L och alla andra elever på skolan ett brev med hem där det stod om händelsen ovan. Inte att han mött mig men att han fått träningssaken av en okänd man i 50 årsåldern. Senare på kvällen när det var mörkt skulle killen och hans kompis gå hem till kompisen. När dom gick förbi ett buskage hade mannen stått där och lyst på dom med en ficklampa. Killarna blev då rädda och började springa, mannen sprang då efter dom men dom lyckades springa ifrån honom hem till den första killen. Hans mamma var hemma och skjutsade hem kompisen i bil och händelsen polisanmäldes. Tänk om jag inte kommit när jag kommit??? Då kanske mannen hade tagit killarna eller L??? Han kanske var en helt oskyldig man som gav barnen träningsredskapet för att vara snäll men varför smög han runt i buskarna på kvällen och sprang efter killarna???

2 kommentarer:

Lotta sa...

Fy sjutton... man vet aldrig, man hör så mycket så man blir rädd när man här såna saker. Tur att du kom.

PJAK sa...

Ibland är det skönt att ha lite vuxna i sin omgivning även om barnen vill vara stora och klara sig själv.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...