onsdag 4 januari 2012

Voddler, hockey och budgivning

Jag såg en grej till maken på Facebooks ena säljsida. Killen ville ha bud och budgivningen skulle sluta idag klockan 17.00. Man får inte puffa där = man får inte kommentera sin egen annons så den hamnar högre upp på säljsidan. Vilket killen gjorde hela tiden. Jag vann den för 370 kronor. När det var 45 minuter kvar och mitt bud på 370 kronor var högst ville han förlänga budtiden. Vilket man inte får. Admin har varit på honom flera gånger om puffningen och hotade nu med avstägning om han inte slutade. Det blev tjafs. Admin avslutade då budgivningen 45 minuter tidigare och jag vann. Killen tyckte budet var för lågt och ville inte sälja till mig. =( Han blev då avstängd och killen blev utslängd från sidan. Jag som jättegärna ville ha grejen för att ge maken i födelsedagspresent skrev ett meddelande till killen att jag ville ha den och att jag kunde betala mer. Nya kostar dom 3000 kronor. Han svarade inte. Men hans tjej la ut grejen på samma säljsida för 600 kronor sekunden efter. Admin påpekade att dom precis sålt den till mig och tog bort annonsen och slängde ut tjejen från säljsidan med. Jag skrev då ett meddelande till tjejen att jag vann den och var beredd att betala mer. Så jag fick den för 600 kronor. Jag skulle inte ha gjort det om jag inte visste att dom kostar 3000 kronor nya och att maken kommer att gilla den eftersom jag tycker att det var väldigt fult gjort. Vad det är kan jag inte skriva eftersom maken läser här ibland. Nu är frågan om den går in i bilen eller inte. För gör den inte det måste jag värva maken och hyra en släpkärra. Och då försvinner ju presentidèn. Jag fick 450 kronor i presentkort som man kan lösa in lite vart man vill i julklapp av jobbet. Jag böt det mot Jysk. Jag böt till mig ett nytt överkast till sängen för ett tag sedan. Jeanskuddarna som jag sytt passade inte riktigt in. S ville dessutom ha dom till sitt rum. Så jag köpte nya kuddar till sängen på Jysk.

Kuddarna kostade bara 300 kronor. Så jag hade 150 kronor över. Nu hade jag ju inte behövt handlat för hela summan idag men jag hittade muffinsformar i silikon. Mamma hade köpt bullformar i silikon och jag ville också ha det. 8 stycken kostade 60 kronor. Jag köpte 3 paket. Så jag fick betala 30 kronor ur egen ficka.Maken har dessutom varit en sväng till Rusta. Vi såg massagedynor som man sätter på en stol för 199 kronor på Jula. Dom fanns inte på Jula inne i stora staden men i en stad 45 minuter härifrån. Maken var snäll att erbjuda sig att åka dit och köpa två stycken (pappas ena present fixad, skvallra inte mamma). Men så surfade han på massagedyna innan han åkte och dom fanns på Rusta för samma pris. En besparing på tid och bensin mot en liten surfning. Ett ishockeyspel har jag också varit och hämtat. Helt gratis via Facebooks skänkessida. =) vi hade ett hockeyspel som jag gav till kyrkis för ett antal år sedan. L blev själaglad när jag kom hem med det och sa åh ett sånt har vi på kyrkis. =) Som alltså är vårat gamla, kul att det kommer till användning och kul att vi fick ett nytt. =) För rätt länge sedan fixade jag Voddler gratis. Jag använde aldrig tjänsten men maken fick samma inloggning. Han har nu upptäckt tjusning med voddler och ser på gratis filmer jätteofta. Nästan en/dag har det blivit nu när han varit julledig. =) Receptet på läfsor och källarfranska kommer troligtvis imorgon efter önskemål i en kommentar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...