tisdag 14 februari 2012

Glad alla hjärtans dag

Jag har köpt game boy konsol + spel till L på Tradera. Hon önskade sig en spelkonsol från leksaksaffären som kostade nästan 2000 kronor. Hon gillar M:s game boy och dom delar. Men M kom på att det var kul att spela så ibland blir det konflikt och L ville återigen ha ett eget spel. Konsolen och spelen som jag köpt på Tradera har gått på max 500 kronor tillsammans. Jag köpte bland annat ett 40 spel i 1.Jag betalde 54 kronor + frakt. När det kom märkte jag att det var till game boy advance och inte till game boy. Den låg under game boy och det stod i annonsen att det var till game boy. Så jag la ut det igen och auktionen gick ut idag. 107 kronor + frakt fick jag. En förtjänst på 53 kronor alltså. =)
Skutt kanin gillar solrosskott. Jag gör två nya brickor varje vecka. =) L, jag och S gillar också solrosskott. Supergott att äta på mackan. Och billigt. Jag böt till mig en lampa till L:s rum. Den var mycket större än vad jag trodde och vi hade ingen plats för den. Jag frågade fritids om dom ville ha den och det ville dom. L säger att hon vill börja på fritids igen. Det är bara för att två tjejer i 6an har showdans med dom fritidsbarnen som vill varje tisdag. =( Jag tänkte försöka få tag på tjejerna och fråga dom om L inte kan få vara med på dansen fast hon inte går på fritids. Frallorna bakade på surdeg blev supergoda. Stenhårda men supergoda. Jag bakade sirapslimpor också när ugnen ändå var varm. Så nu har vi bröd så vi klarar oss ett tag. =)S gjorde hjärtformade chokladcupcakes som vi fikade med tillsammans med mamma och pappa. =) Lite alla hjärtans dag presenter fick jag också. Av maken fick jag tre chokladkakor, en quick disk och en diskborste (önskade jag mig) och en musmatta gjord av 100 % återvunnet matrial. =) Av S och M fick vi varsin chokladask med hjärtan. M och S fick varsin tidningsprenumeration. L fick biobesök tillsammans med S. Mästerkatten. Fast M vill också se den så kanske blir det alla barnen P som går på bio. Biljetter har vi ju till hela gatan nästan. Maken fick öl till sin draught master. Av mamma och pappa fick familjen P 500 kronor. Puss mamma. M och S fick varsin smskupong på helt gratis gelehjärtan från telia. Maken, jag och L har också telia men vi fick inga. Dom var tvugna att hämta ut hjärtana idag. Så S och jag tog en tur till coop och "handlade". Vi "köpte" bara gratissaker. Pågen gratis från facebook. Malaco gratis från facebook och S gelehjärtan gratis från telia. Vi hade varsin gratis loka med men den smaken fanns inte. Sen blev jag uttagen av smartson att testa bröd men det brödet var slut. Det nya oljelementet som jag böt till mig till S rum drar ungefär 11 kwh/dygn. Det blir ungefär 8 kronor/dygn. Bättre mot elelementet som drog 15 kronor/dygn men fortfarande för mycket tycker jag. Från oss alla till er alla en riktigt god och glad alla hjärtans dag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...