söndag 19 februari 2012

Kan inte förstå

Jag kan inte förstå vad snälla vissa människor är. Nu när jag är med i mina nya vi som behöver hjälp sidor så är det massor med människor som knappt har så dom klarar sig men dom vänder nästan ut och in på sig själva för att kunna hjälpa andra. Jag efterlyste en sak på bytarsidan igår. Jag håller på och gör två saker till mamma som hon ska få när hon fyller och behövde komplettera med en tredje sak. Mamma fyller i december så så här långt i förväg har jag nog aldrig varit med en present/julklapp. =) En tjej som jag gjort två byten med förut skrev att hon hade en och att hon gärna ville ha mer av mitt goda pepparmynstte för den. =) Hon är även med i hjälpsidorna och är ensamstående med en son. Hon och hennes son hade blivit gratisklippta idag av en frisör som också är med på sidan.
Hon hade inte klippt sig sen hon fick sin son för 5 år sedan.
S gjorde ett ballongdjur som hon ville ge sonen och L rensade ut lite leksaker som hon ville ge. När vi träffades för bytet blev hon jätteglad. =) Hon hade tagit med te och godis till mig för hon tyckte jag behövde ha det. =) Förutom saken till mamsen som jag inte kan avslöja vad det är förens i december eftersom mamma läser min blogg.
När vi böt till rörelsedetektor på utelampan så gick inte den gamla lampan längre. Den har legat i garaget i hur många år som helst. Jag som är inne i en rensperiod och maken som vill få in bilen i garaget igen la ut lite saker som säljes. Lampan försökte jag sälja för 50 kronor men ingen nappade, någon av gångerna. Så la jag ut den på bytarsidan mot valfritt byte.När ena pumpen till ena sköldpaddsakvariet gick sönder efterlyste jag en ny på bytarsidan. En ny pump att köpa kostar mellan 300 - 500 kronor. Något mer än vad min kassa tål. Men så var det en tjej som hade två pumpar som jag fick mot lampan. =) Pappa fyllde pensionär idag så vi har varit där på lunch och fika. Förutom en massagedyna fick han även tårtan. Jag ger alltid mamma och pappa tårta när dom fyller. Dagens tårta var en äkta prinsesstårta. L tyckte inte morfar kunde få en prinsesstårta, han var ju ingen prinsessa. =) Det var L som stod för garneringen. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...