tisdag 7 februari 2012

Pyssel och pajjade rumpor

L gillar att leka. Enligt fröken i hennes klass är det bara hon av 2:ans tjejer i hennes klass som gillar att leka. Oftast leker hon tillsammans med 2:ans killar, med 1:ans tjejer i hennes klass eller med 3 av treans tjejer som också gillar att leka. Nu på vintern gillar dom att åka kana på rumpan. Det gillar inte hennes byxbak. =( Eller hennes mamma som får försöka laga nämnda byxbak. L har två termobyxor och en overall. Overallen är tredje vinterns hon använder nu. Den var för stor när hon började använda den och den sjunger på sista storleksversen nu. L älskar att ha overallen på sig och vill helst ha den. Termobyxorna ser fortfarande som nya ut (hur nya dom nu ser ut när man har köpt dom begagnat). Overallen är nu provisoriskt lagad där bak igen. Den här gången kompletterade jag med en jeanslapp inne i baken. Jag köpte röd snedslå på månadshandlingen på Coop idag och funderar på att försöka laga bättre med den. L och jag har varit till bybiblioteket. En av mina reserverade böcker Badskumt hade kommit. Sen lånade jag två deckare av Björn Hellberg. Jag lånade en bok av honom sist. Den första som jag läst. Den var jättebra så nu lånar jag två till. =) Vi hittade även nya barnböcker till L. Hon har nästan helt knäckt koden med läsning och gillar att ligga och läsa en bok själv innan hon ska sova. =) När vi var på biblioteket var det en mamma med en kanske treåring och en bebis där. Treåringen tjatade hela tiden. När mamman pratade med bibliotikarien avbröt han hela tiden och mamman sa nu får du vara tyst för jag pratar med gubben. Då började barnet säga gubbe, gamla gubbe flera gånger till bibliotikarien som sa att han inte var någon gubbe. Efter en stund säger barnet: jävla bajsgubbe till bibliotikarien. Mamman sa oj förlåt han har varit på dagis och är trött. =( Jag höll på och säga något om ouppfostrade ungar men jag lät bli.

L och jag har även gjort egen fingerfärg och potatisstämplar som vi har gjort årets alla hjärtans dags kort med. =) Igår när L lekte med en kompis ville dom pyssla med saker från återvinningen. =) L gjorde ett fantasidjur. Hennes kompis gjorde en djurnäsa. På posten kom det en massa gratissaker. En Hänt i veckan. Honung som är bra för olika saker. En är bra mot baksmälla och det skulle någon i familjen P ha behövt i söndags. ;) En chokladkaka och en salamikorv. =) På Coop under månadshandlingen "köpte" jag även en gratis påse Malaco Choco.


Postar din bok imorgon Sara. Trevlig läsning. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...