torsdag 23 februari 2012

Tjafs, saknad och samlade

Maken, S och L kom hem helskinnade från Stöten. =) L hade kräkts ner hela sig och hela sin gosehund. Magsjuka/åksjuka?? Åksjuk brukar hon aldrig bli. Troligtvis var det spänning eller något hon ätit för hon kräktes inget mer och har inte kräkts hemma heller. =) L har åkt i liften helt själv i år. =) Men hon håller fortfarande maken i stavarna när dom åker nerför. =) Räkningarna är skrivna och troligtvis går vi på ett litet + denna månad. Beroende på hur mycket lön jag får. När jag kollade sista jag jobbade skulle jag få 8500 kronor, men efter det har jag skrivit in att jag var sjuk och vabbade så om dom hinner dra det blir det mycket mindre. =( Min ena favorittidning är uppsagd. =( Den är bra men inte 229 kronor (4 nr) eller 398 kronor ( 8 nr) bra. Ingen present tack mamma. Vi som behöver hjälp sidan har blivit riktigt tjafsig. =( Igår när en ville ha ps3 till sin son, en ville ha touch mobil till sin dotter och en som ville ha en touchmobil till sig själv blev det världens bråk och tjafs. Efter det skrevs det nya regler att man bara får söka efter kläder, mat, hjälp med hyra eller andra nödvändiga saker. Det tycker jag är bra. Men så har dom bestämt också att man inte får lägga ut kläder eller annat som man vill bli av med. Om någon söker efter det du har ska du skicka bild i pm. =( Det tycker jag är mindre bra. Jag som till exempel behöver nya vinterstövlar (mina köpte jag på Myrorna för över 5 år sedan, det är nu hål på dom). Vill inte söka efter nya stövlar utan jag vill hellre gå in på en bild på stövlar och säga dom vill jag ha. Jag tycker det är pinsamt att fråga. =( Andra tycker inte det är pinsamt - dom frågar efter saker hela tiden. Men börjar alltid med frasen " jag hatar att fråga men......". På posten kom det retardex munspray för att jag gillade dom på Facebook. Ett gammalt nummer av Veckorevyn i S namn för att jag gillade dom på Facebook. Två dvdfilmer gratis för???

S hämtade ut en gratis Loka för hon gillade dom på facebook. Jag glömde min mobil hemma så jag fick ingen idag. =(L:s kalas börjar röra på sig och är till 90% klart. =) Så jag kan nu avslöja vad det är. Vi har ett lantbruksgymnasium nästan granne här. L älskar att rida. Dom har travträning för barn där. Jag skrev till dom och frågade om man kunde låna en häst och en elev en timme för lite klappning och kanske lite ridning för ett kalas på 10 tjejer. Dom svarade igår att det skulle säkert gå att ordna. Annars har dom färdiga kalas för 1000 kronor. Man får då fixa eget fika och egna godispåsar. 1000 kronor är för dyrt för ett kalas men L skulle bli så glad. Mamma kan du tänka dig att sponsra lite??? ♥

Till mys blir det hemgjord brylepudding. Vi får alltid det hos mamma efter att hon fick gasolbrännaren av oss i julklapp. L frågade mig om vi inte kunde be om receptet så jag tänkte överaska L med det ikväll. Bild kommer en annan dag, jag bränner av dom precis innan servering. =) Jag fick nämligen en gasolbrännare av maken i julklapp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag letar och letar efter "vi som behöver hjälp"-gruppen men kan inte hitta den. Kan du hjälpa mig?

Jag har en del saker som jag kan tänka mig att skänka, bl a en ganska stor brun "rya"-matta som har ylleinslag vilket mitt barnbarn inte tål.
Gunny Bogren

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...