torsdag 8 mars 2012

Host host host

Är sjukskriven och hemma från jobbet idag igen. =( Känns som om jag är sjuk eller vabbar mer än jag är där. Jag har hostar i över 3 veckor men jobbat ändå. Ingen i familjen P har fått det så troligtvis är det inget smittsamt. I helgen började jag hosta ännu mera och hostade sönder rösten - så nu kan jag inte prata. Jag hostar mer och mer för varje dag som går dessutom så snart får jag kapitulera och gå till farbror doktorn. =(


Om någon reagerade på mitt inlägg svar på anonyms kommentar om att vi sparar ungefär 2000 kronor/månad. Det är 1700 kronor och vi har alltid sparat dom. Men förut fick vi alltid ta ut dom efter att vi sparat dom för att vi behövde dom i det dagliga livet. Nu när M jobbar så betalar han en liten summa hemma. Det är det som gör att vi numera klarar oss utan att röra våra sparade pengar och har lyckats spara ihop några tusenlappar. Tänk att så lite pengar kan göra så mycket! Vi har haft en himla otur med nya bilen. Maken ville köpa nya bil för den andra var så gammal och skulle börja gå sönder snart och det skulle bli så dyrt att laga. Jag var inte så överförtjust men den nya bilen är en dieselbil som inte drar så mycket så tanken var att det vi förlorade på billånet skulle vi ta igen på bränslekostnaden. Vilket vi hade gjort också om det inte vore för att bilen har haft massor med fel som har lagats antingen på verkstad eller hemma av maken. Vi har nog lagt ut 1500 - 2000 kronor/ månad på reparation av bilen nästan ända sen vi köpte den. Den nya bilen är född 2003 så vi pratar alltså inte fabriksny bil.

I gruppen för dom som ska åka till USA (eller har sökt och vill åka) så är det med såna som redan är i USA och studerar via IBS. Dom har sagt att dom inte hade med sig några fickpengar alls utan klarar sig på bara studielånet som man får varje månad. S och hennes kompisar som bara hade tänkt klara sig på studielånet vet nu att det är möjligt. Så bara för att en kille skulla ha med 30.000 i fickpengar ska alltså ingen annan (eller i alla fall dom flesta) inte ha med sig fickpengar alls. Något som S inte hade sökt reda på och fått reda på om jag bara hade hostat upp pengarna. Det här med att S vill ha helgjobb hör inte bara ihop med att hon vill ha mer pengar, det hör även ihop med att hon vill få arbetslivserfarenhet. I sommar får man inget studiebidrag därför vill S ha sommar/helgjobb. Tjafset fortsätter på vi som behöver hjälp sidan. Nu är det vissa som tycker att dom som arbetar inte ska få vara med, att sidan bara ska vara för dom som går på bidrag. Då är det vissa andra som tycker att vem ska hjälpa då om alla har lika dåligt med pengar eller saker?? Jag funderar starkt på att gå ur den. Jag ska börja slå mig själv för bröstet och visa vad jag skänker när jag skänker saker, efter anonyms kommentar. Jag vet inte varför jag tar åt mig men jag gör det ändå. =( Vissa som skänker skriver massor med gånger på loggen att idag har jag skänkt det och det till den och den visst är jag bra. Jag skänker hellre i det tysta. Idag har jag skänkt 3 gamla påslakan och örngott efter L. Hon vill ha vuxnare sängkläder och jag köpte 5 par för 100 kronor. S tog 3 av paren men ändå.

Sen har jag gett bort 4 par stövlar med klack. Dom bruna nertill höger böt jag bort häromdagen mot kaffepaket. Jag kan inte gå med klack och har fått andra vinterstövlar. Jag har även blivit en sorts lyssnar/stödmamma till en som har det jobbigt hemma. Sidan är som jag skrivit förut inte en massa skänkes och önskas hit och dit utan mer en peppningssida. När någon känner sig nere så kommenterar massor nästan samma sekund som inlägget kom ut. På posten kom det 15 inbjudningskort från Sylvanian family till L. Vi har redan skrivit inbjudningarna och L känns lite för stor för dom men dom kanske kan skänkas bort. =) Eller när S fyllde 18 hade hon barnkalastema då skulle såna inbjudningskort ha varit bra. =) M fyller snart 20 år och vad vi ska ge honom i present är ett stort problem. Det ska vara hög wow faktor, ett minne för livet och gärna inte kosta för mycket. Jag har försökt fixat en sån present idag. Jag väntar på svar på ett mail bara. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...