lördag 17 mars 2012

Trodde jag var bättre men...........................

Jag är fortfarande tung i bröstet och så fort jag rör mig får jag andnöd. =( Hostan var något bättre så jag trodde pc hade hjälpt. Jag ska bara äta det i 7 dagar. 2 tabletter om dagen i 3 dagar sen 1 tablett om dagen tills 10 tabletter är slut. Jag har redan ätit 4 stycken så nästan halva kuren. Så jag borde vara något bättre. Maken gör så gott han kan hemma men fick tokspel vid lunchen. M satt och fjantade sig som vanligt. =( Maken började då skrika att det är han som gör att familjen P rullade och att vi inte skulle klara oss utan honom. Skutt och Mimmi är mitt ansvar. Precis som alla sköldpaddor. Maken vill inte ha dom. Jag har inte orkat bytt i burarna på snart en vecka och det syns. =( Efter ena buren började jag hosta jättemycket, flåsa jättemycket och jag trodde nästan att jag skulle dö. =( Jag sa då högt att det vore bra om någon kunde hjälpa mig med den andra buren för jag klarar inte detta. M stängde dörren till sitt rum och S suckade och gick ner och stängde dörren till sitt rum. Den enda som kom var L som inte ens orkar bära buren. Maken var ute i trädgården och efter lunchens "bråk" så ville jag inte be honom om hjälp så jag gjorde den andra buren med. Fick samma sorts anfall som efter första buren, kraschade på sängen, somnade, sov, vaknade av att svärmor och svärfar kom. Jag tappade en hel del spån på vägen och den enda som var frivillig att dammsuga upp det var L. =) I måndags när jag var hos läkaren var det höger lunga som var rosslig. I fredags var det vänster lunga, det var även vänster lunga dom röntgade. Men jag har värk bak under höger revbenskant. =(
Jag är såååå trött på köpebröd från mataffären. Jag längtar efter hembakt, eller efter bageribakat som i alla fall smakar mer än massproducerat mataffärsbröd. För att få lite hembakt känsla så körde jag bakmaskinen. Den enda bakningen jag orkar ängna mig åt. Älskade mamma hade köpt strumpor till L. Jag älskar dig mamma. 8 par. =) Så jag har rensat L:s strumplåda. Det behövdes. 7 par var för små, 3 par var det stora hål i som inte går att laga. 3 par blev det kvar + dom mamma köpte. Så nu klarar L:s sig ett tag. =)Maken har hållit på i trädgården. Han har bland annat klippt äppelträdet. Här är en massa grenar som jag ska använda som blompinnar. Jag lägger dom i källaren bland alla krukor och när jag behöver en blompinne tar jag en gren. =) Jag tycker det är onödigt att använda köpta pinnar när det finns gratis i naturen. Han sparade även några grenar i en hink med vatten. Dom ska vi ha till påskriset. Vi köper aldrig påskris utan använder bara äppelträdsgrenar. När påsken börjar ta slut brukar äppelblommorna slå ut. =)S har nu två balklänningar att välja mellan. Helt gratis. =) Svärmors klänning som hon hade när hennes bror gifte sig för över 25 år sedan. Svärmors mamma sydde den och den satt perfekt på S. På bilden är en klänning som makens syster hade på en kadettbal för 5 år sedan. Den passade S jättebra också. =) S kom in på colleget i USA. =( =) Vet inte vad jag tycker om det. Maken är eld och lågor och gogglar hur det ser ut, vad hotellrum kostar, vad flygresan kostar och så vidare. Hon åker i augusti och kommer troligtvis hem över jullovet. Sen åker hon igen och kommer hem i maj.

1 kommentar:

PJAK sa...

Det är synd att du bor så långt bort. Annars hade jag kunnat hjälpa dig mot en kopp hett vatten. (Tepåsar fixade jag i staterna.)

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...