onsdag 25 april 2012

Fast i leran och veckans in:ut

L hade utedag idag, det har dom varje onsdag. Idag och förra veckan skulle dom fånga olika vattendjur med håvar. L fastnade i leran och kom inte loss. En av hennes klasskamrater försökte dra loss henne men det gick inte. L började då skrika och gråta efter mig, en fröken upptäckte henne då och kom och drog loss henne. När jag hämtade L var hon lite eftertänksam och undrade vad som hänt om dom inte hade dragit loss henne och hon hade varit fast i skogen för alltid.


Jag fick en lapp från försäkringskassan idag där dom undrade varför jag hade skickat in mitt läkarintyg eftersom dom inte hade fått någon sjukanmälan från mitt jobb. Jag ringde f-kassan och hamnade på 148 plats i kön. Ungefär 10 minuter senare fick jag prata med en handläggare som också var jättetrevlig. Det var precis som jag trodde inte alls f-kassan som har hand om min sjukskrivning, det är jobbet. Jag var jätteenvis när jag pratade med jobbet innan jag gick till läkaren eftersom jag misstänkte att det var karens och ny sjukperiod. Vilket det alltså var. Jobbet hade gått hem så hur det går att övertala dom om att det är dom som har hand om mig imorgon det återstår att se. Ser inte direkt framemot det samtalet kan jag villigt erkänna. =(
M har namnsdag idag. Som alla namnsdagar så blir det tårta. Mandeltårta denna gång. L tyckte vi skulle dekorer med en apa, varför vet jag inte. Veckans in: 2 toppar som jag sagt att jag ville ha redan innan jag rensade garderoben och upptäckte att jag hade överflöd av kläder. Dom kostade 20 kronor/styck. En massa kulor till L (räknas som en sak). En mp3 spelare till L. Ett par gummistövlar till L. 3 böcker en till mig och två till L helt gratis. En tillbringare som jag fick av mamma. En emaljgryta som jag fick av mamma och pappa när jag fyllde men den kom inte förens nu. 1 handduk till L som jag fick nästan gratis av Camprade. En bebissko som jag hittade på återvinningen som var såååå söt att jag bara var tvungen att ta hem den. Kanske ett framtida pysselprojekt. En tv och en magnet som L gjort i skolan (bilden). =) Veckans ut: Ett glas och en tillbringare som jag slagit sönder. =( Ett bord och en topp som jag böt bort. Ett par gummistövlar och ett par strumpor efter L som jag slängt. Hål på båda. =( En sopsofia som jag slängt. 3 handdukar efter L, en matta och en cykelhjälm som jag gett till Myrorna. En bok (bilden) som L ska ge bort på ett kalas som hon ska på nästa vecka enligt hemskänkt. =) En hög med leksaker efter L som jag slängt och en påse med leksaker efter L som jag ska ge till sommarloppis.

Så in: 14 saker. Ut: 13 saker + allt slängt och leksakspåse nästan full. - En massa saker. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...