tisdag 3 april 2012

Försäkringskassan

En handläggare från försäkringskassan ringde imorse. Världens snällaste människa som verkligen verkade gilla sitt jobb. Jag kommer inte ihåg vad du hette men du borde få löneförhöjning. =) Hon undrade om hon kunde avsluta min sjukskriving eftersom sista dagen var igår. Jag sa att hon inte kunde det för jag var förlängt sjukskriven. Jag hämtade intyget på vårdcentralen idag och ska posta det imorgon. Hon sa även att hon ringt mitt lönekontor för att uppdatera min lön lite. Dom skulle ringa tillbaka eftersom dom var tvungen att räkna vad ob blev. Så när dom hade ringt tillbaka skulle hon föra över pengarna till mitt konto. =) Det skulle tyvärr ta 3 bankdagar innan jag såg dom sa hon så jag skulle få dom efter påsk. Vilket hon lät uppriktigt ledssen för. Jag som var inne på försäkringskassan igår och läste att det kunde ta upp till 30 dagar innan man fick sina pengar efter att man lämnat in anmälan trodde mina pengar skulle komma i slutet av april - så det var ett riktigt påskägg. =) Fast jag har hushållat rätt bra med mina futtiga slantar. Sen att jag skulle behövt satt in några tusenlappar på servicekontot för att hjälpa maken med räkningarna det är en annan femma. Jag hade 1000 kronor som jag fick av mamma och pappa när jag fyllde och 700 kronor som jag fick kvar på lönen efter maten var dragen. Av dom pengarna har jag kvar 500 kronor av mamma och ungefär 200 kronor på banken.
Det som pengarna har gått till är läkarbesök och mediciner. =( Pulmicortsprayen idag kostade 395 kronor. Jag ska ta två puffar 2 gånger om dagen i en månad. Sen ska jag ta en puff två gånger om dagen i två månader. =( Jag tog första puffarna idag efter att jag kom hem med dom. Jag höll på att kräkas. =( Det smakade ingenting men jag började ulka av bara den. =( Usch och fy. =( Barnens påskägg är fixade. =) Med hjälp av maken och ett byte. Bytet kom hem till mig idag. Hon skickade med två saker gratis utan byte som jag ska ge till L som påskägg. =) Jag hade en biobiljett (bloggat till mig gratis vi har 8 stycken kvar), ett paket Via tvättmedel och en chokladkaka. Jag fick en hög med Tintin album mot chokladkakan. En hund med ryggsäck som skäller och en tuggummiautomat var det jag fick gratis. Maken har köpt tuggummin. =) Sen fick jag en datorstol som vi ska ha istället för våran gamla på kontoret. Den som är på kontoret nu ska jag skänka till den som vill ha den. =) På posten kom det en gratis Dove deo. =) Jag har även försökt att få ordning på kläderna som jag ska hjälpa till att skänka på hjälpsidan. Dom är lagda i storlekar och annonsen är utlagd nu ska jag bara försöka dela rättvist mellan dom som vill ha och skicka iväg det. Jag tror jag vill ha frakten betald innan. Det är rätt ofta som folk skriver att dom aldrig får betalt för frakten när dom skickar sakerna först.

3 kommentarer:

Esbe sa...

Smart att ta betalt för portot innan. Tror att risken för eventuella bluffare (då menar jag inte dem som inte betalar för portot, utan bluffare i största allmänhet, som kanske tar grejerna för att sälja vidare på ena eller andra sättet) minskar.

Önskar dig och din familj en god och glad påsk!

Jane sa...

Vad bra att det finns mänskliga människor på FK också! Du använder min deoderant!

KRAM!!

PJAK sa...

Smart att ta betalt för portot först. Sen kanske jag hade skickat utan att ta betalt för portot om jag hittat någon jag kände extra för men det behöver man inte gå ut med så högt...

Dyr din medicin var..... :(

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...