måndag 16 april 2012

Full brevlåda och älsklingsmat

Smartson är en smart sida. =) Ibland söker dom testpiloter för en massa saker. Jag söker nästan alltid. Ibland blir jag uttagen och ibland inte. Jag har bland annat testat frukostprodukter från Arla och snabbkaffe från Gevalia. Nu söker dom testpiloter som ska prova en blandare.
Vienda från Oras. Jag hoppas hoppas hoppas att jag blir uttagen. Våran kran i köket läcker. =( Den måste stå i ett visst läge annars dropp dropp droppar den. =( Det är bara 20 stycken som blir utvalda. Det som är speciellt med den här kranen är att den reagerar på beröring. =) Slut med makens diskande under rinnande kran. =) Det gör att den är vatten och energisparande. Det gillar en före detta hemmamamma som försöker spara pengar och miljö. =) Om man vill köpa Oras Vienda så kostar den 1990 kronor alldeles för mycket för min skrala kassa.
På posten kom det en topp från hjälpsidan. Jag gav ju bort nästan alla mina toppar. Henne som jag skickade dom till skriver på alla andras toppar den vill jag ha den vill jag ha. Då fick hon 6 eller 8 toppar av mig. =( Nog för att man vill ha ombyte men andra kanske också behöver/vill ha. Jag betalade 36 i porto bara. Sen kom det 2 biobiljetter och en 10 lott som betalning för reklampauser. Det var ingen vinst på lotten. Det kom även vip-paketet från Tampons for free. Tamponger, Maxosol tabletter och solstift. Tabletterna räckte till 20 dagar men jag har en känsla av att dom bara kommer att räcka 10 dagar eftersom S säkert också vill ha. Är ni inte med i Tampons for free så gå med. En av dom bättre sidorna som finns. Jag tycker att mensskydd ska vara gratis eller i alla fall subventionerat. Tänk bara vad mycket man lägger ut på lite plast och bomull eller vad det nu är i dom. Bindor och tamponger kostar mellan 1 och 2 kronor styck så jag snittar på 1,50. Om man använder 4 stycken på en dag och har mens 4 dagar. Man får sin första mens när man är 15 år och sin sista när man är 50 år. Det blir 35 år - 2 år då man föder barn och ammar om man får 2 barn. 33 år = 396 månader = 1584 dagar med mens = 9504 kronor som man lägger på mensskydd. Om man då jobbar och tjänar 100 kronor i timmen efter skatt och åktid och bensin och diverse andra avdrag. Det är vad jag tjänar i alla fall. Så får man jobba 95 timmar för att tjäna ihop till sina mensskydd. Om man inte skaffar menskopp eller tygbindor vill säga. Till kvällsmat idag blev det min favorit mat raggmunk med fläsk. Så gott. =) Och billigt. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...