fredag 6 april 2012

Gjort påskgodis och påskägg och förstorat skor

Barnen P:s påskägg är nu nerlagda i äggen. =)
Ingen av dom får godis. Eller L får några skumägg och tuggummi. S får en bikini köpt på Tradera, M får fotbollsbilder och L får en tuggummiautomat och en mjukishund gratis från bytarsidan. Tuggummikulorna är köpta.
Jag återvinner äggen varje år. Det stora ägget köpte jag på Myrorna för flera år sedan för 5 kronor. Dom små äggen är såna vi fått. =)
Mamma var här och lämnade påskägg idag. Kalsonger och trosor till M och S. Kinderägg och hårspännen till L. 500 till mig. Puss mamma. =) Mamma fick också med sig ägg hem. Både tomma och ett fullt. Hon hade slut på ägg och vi har som skrivet var massor. I det fulla ägget var det hemgjort påskgodis. Marängkycklingar, chokladstekta ägg och kokoschoklad.Det som blev över ska bli påskmys i familjen P. Makens påskägg har jag också fått. Sushi. Puss på honom. M fick med sig en gratis skinka hem från jobbet. Vi brukar inte ha påskskinka på påskbordet men i år blir det det.Fredagkväll är oftast tacokväll i familjen P. Den rivna osten var slut och ostkantspåsen i frysen var full så det var bara att börja riva. Skorna som jag fick till M var för trånga så dom klämde. Jag gör dom större genom att lägga dom i frysen med vattenpåsar i sig. Jag såg en bärbar dator på bytarsidan. Jag var nummer två att svara. Nummer ett hoppade av för hon ville ha rätt mycket i byte. M vill gärna ha en bärbar dator så han var beredd att betala dom ungefär 300 kronorna som bytet kommer att kosta. Det var en till som svarade efter mig men hon var på hela tiden. När jag skrev att jag ville ha den igen och att vi kunde komma på en gång och byta svarade hon att den andra tjejen var före. Vilket hon inte var hon var bara mer på. Jag skrev då att jag faktiskt var före henne det var bara att titta på konversationen. M är besviken och hon har inte svarat igen. =( Den andra tjejen är hon som gav mig en hög med kläder att dela ut som jag är vän med på facebook så jag känner mig dum. Men hon borde ju känna sig dummare eftersom jag var före henne. Jag hoppas verkligen att jag får den. S har en bärbar dator som hon fick av mamma och pappa för flera år sedan och M vill verkligen också ha en. En sån här chans får man nästan aldrig igen. =(

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...