onsdag 18 april 2012

Glömt minne ger blackout + veckans in:ut

Imorse när jag skulle sätta på datorn så ville den inte starta. Skärmen var svart och det blinkade en liten vit prick uppe i vänstra hörnet. Det är min "nya" dator som jag böt till mig mot en box med vin. Min gamla dator som jag hyrde och sen köpte när jag jobbade på sjukhuset 1990 är segare än sirap men eftersom den "nya" inte fungerade fick jag gå in på den gamla. Epostprogramet är en historia för sig. När jag böt dator fick jag också byta epostprogram. All epost som jag någonsin hade fått laddades då ner till det nya programmet. Idag när jag gick in på det gamla programmet laddades bara 1198 epost ner, alla som kommit sen jag böt program. Efter det blev jag jättesur och svor en ramsa och har inte varit ute på datorn efter det. Sen skulle jag ta kort då var minnet i kameran borta. =( När jag gick ner och tittade i datorn satt det där. Jag hade glömt tagit bort det när jag förde över bilder igår. =) Efter att jag tog ut minnet ur datorn så gick datorn igen. =)Igår kväll var det dags för byte igen. Jag efterlyste stora krukor eftersom det börjar bli dags att plantera om krukväxterna. Alla våra krukväxter är jättestora och kräver alltså stora krukor. Jag funderar på att dela på dom men våra fönsterbrädor räcker inte till fler blommor. Då byter jag nog bort dom om jag delar dom. Jag fick massor massor med krukor. Mest små tyvärr eftersom jag redan har massor massor med små själv. Men några stora. Krukorna kommer jag inte att räkna som in än. Jag ska skänka vidare dom små krukorna och bara behålla dom stora. Jag hade/köpte en rulle med hundbajspåsar.Ett byte hemma blev det idag. Vi hade lister över sen vi gjorde om kontoret.





Vi fick 2 liter yoghurt. L som älskar yoghurt blev överlycklig. =)


Tvättat med det hemgjorda flytande tvättnötterna har jag också gjort. Påskduken som låg på köksbordet och hade diverse fläckar på sig blev helt ren. =)

Veckans in: 6 Älvböcker, ridbyxa till L, grytunderlägg, 5 pet shop gubbar och en topp. In: 14 saker.

Veckans ut: 5 shirtar och en tunika efter L, dom var i storlek 122/128 och är för små men har tydligen hängt med ändå. En topp och en kjol som jag lånade av mamma för över 15 år sedan och nu ville hon ha tillbaka dom. 2 toppar och en linne efter mig som jag slängt. 5 par strumpor efter mig med Snobben och Hello Kitty på som jag gav till Myrorna. En kjol, 2 klänningar och 2 toppar efter mig som jag gav till Myrorna. Ett pussel och 2 lister som jag bytte bort. 10 påskägg som jag gav bort/slängde i återvinningen. Ut: 34 saker. Skillnad - 20 saker. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.facebook.com/schweppessverige

http://icreateplaylist.se/

Esbe sa...

Så bra att du lyckats byta så mycket :)

När du tänker in-ut, tänker du även i storlek? För egen del kan jag tänka att två pennor ut inte riktigt är samma sak som en bok in liksom... Om du förstår hur jag menar? =)

(Om inte boken är väldigt liten, typ en pixi-bok)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...