lördag 14 april 2012

Missad föreställning. =(

S har sin vårkonsert igår och idag, sammanlagt 3 föreställningar. Maken köpte en biljett till mig och en till honom. 180 kronor/styck. Barnbiljetten var halva priset men vi hade inte råd med flera så L skulle få vara hemma med M, som inte ville gå. Imorse var jag jättetung i bröstet och kunde inte andas alls kändes det som, jag fick pusta för att kunna prata. =( Nu känns det något lite lättare men jag måste fortfarande sucka med jämna mellanrum för att det inte känns som om jag syresätter mig nog. L var helt bombsäker att det var hon och maken som skulle gå så så fick det bli. Jag gav maken order om att köpa en ros att ge S efter föreställningen och jag hoppas han kom ihåg det. =) Jag var ju på ett byte igår när jag fick susa och hämta maken som var illamående. Jag köpte bara mikropopcorn resten var sånt jag redan hade hemma. Hon fick kaffe, deoderant, schampo och mikropopcorn.Jag fick: 6 Älvböcker till L. Hon har nästan knäckt läsekoden och gillar när jag läser Älvböckerna för henne. Jag tänkte hon skulle få flera så kanske hon blir inspirerad att knäcka koden snabbare så hon kan läsa dom. =) Ett par ridbyxor till L i storlek 150. Hon har bara 134/140 än sålänge och är pinnsmal men ridbyxorna i 150 är på gränsen till för små. Hm...... Ett grytunderlägg som jag blev kär i. Jag älskar te- och kaffekannor och har flera som prydnad i köksfönstret. Idag på förmiddagen var maken på ett byte. Det känns som om det är lite mycket byten nu men jag la ut massor med efterlysningar på saker som jag ville/behövde ha och nu har folk börjat svara. Vi hade ett kaffepaket (nu är alla malda kaffepaket som jag fick när jag fyllde slut, nu har vi bara 2 paket hela bönor kvar). Jag fick en mp3 spelare. När jag böt min mobil fanns det ingen musikspelare i den "nya" mobilen. Den som jag böt till mig för biobiljetter. Jag har saknat att lyssna på musik när jag är ute och går eller sitter i trädgården. Just nu går jag ju inte så mycket. Så nu har jag en. Nu ska jag bara ladda ner låtar på den med. =)
På posten igår kom det 5 pet shops gubbar från en på hjälp sidan. Hon gav bort dom ingen ville ha dom så då tog jag dom till L. Som har lekt med dom hela tiden sen hon fick dom. =) Jag betalade 12 kronor i frakt bara. Jag bad henne skriva paketet i L:s namn vilket hon gjorde. L älskar att få post. =) Oj vad mycket in saker det verkar bli denna vecka. Jag måste nog rensa bort något. Idag har jag plockat ner påsksakerna. 10 ägg rök. 3 till plaståtervinningen, 7 till mamma. M fyller ju år imorgon och vi ska bjuda på tårtbuffe med 4 olika sorters tårtor. Jag funderar på att dra ner det till 3 stycken. Men en har jag förberett idag och en har jag gjort klart idag. Båda med nötter i. Min morfar tål inte nötter, om han får i sin en liten nötsmula så svullnar han upp i halsen och kvävs. Så om jag skippar en av dom andra tårtorna får han bara en att välja på så det blir nog 4 i alla fall. Bottnarna till schwarzwaldtårtan är gjorda. Sen är hela nutellasemifredon gjord. Den ska stå i frysen i minst 4 timmar. Tydligen ska den smaka ungefär som noggerglass. Recept och hur den smakade kommer. =) Bakat har jag också gjort. I bakmaskinen. Jag orkar inte baka och vägrar köpa mer köpebröd.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...