tisdag 29 maj 2012

Bakat och lagt ut mer bytessaker

Igår kväll var det en som gav bort två små bord och en vägghylla. Sakerna hade legat ute sen förmiddagen men jag som ville prata med maken först kommenterade inte förens halv 9 på kvällen. S tycker nämligen att hyllan som numera även är bord i lekstugan är så ful. Hyllan är en gammal stereomöbel som min pappa byggde när jag var liten så den har några år på nacken. Vi ville göra om lekstugan så bordet och stolarna som stod där böt jag bort i höstas. Tanken var att vi skulle skaffa sittsäckar eller stora kuddar och göra en myshörna. Det enda barnen gör därinne är läser en massa gamla Kalle Anka tidningar och pocketar som är där inne. Dom ville att vi skulle komma på en gång igår kväll och hämta grejerna, vilket vi gjorde. S tycker att hyllan är mycket finare än den hon har så hon vill ha hyllan och sen ska hennes hylla ut till lekstugan. På hyllan ska tidningskorgarna stå. Bordet ska stå mellan sittsäckarna som jag bytte till mig för ett tag sedan. L älskar att ligga i en sittsäck och se på tv så en får vara kvar inne. Vi hade redan en sittsäck i lekstugan, köpt på loppis för flera år sedan för 10 kronor. =) Bordet som blir över skänker jag nog vidare.
Till lunch idag blev det tonfisksallad. Våran badrumsvåg har gått sönder men när jag skulle sätta på mig ett par byxor häromdagen var dom för små så med största sannolikhet har jag ökat i vikt. =( På posten kom det ett gratis symönster på en singoallablus. Jag som syr hellre än bra tänkte försöka mig på den en dag. Vill fler ha mönstret maila till ann-kristin.andersson@allers.se märk mailet med singoalla och skriv din adress som meddelande. Bakat till sommarens alla avslutningar och picnicar har jag också gjort. Kokosmuffins och enkla wienerbröd. Som vanligt vill någon ha receptet kommentera. Min farbror fyller år på torsdag. Han har aldrig kalas så jag skickar ett hemgjort kort istället. Min älskade lilla farmor skulle ha fyllt år idag om hon levt. Saknar dig farmor.♥ Fler saker är utlagda på bytarsidan. Dom gamla skidorna som maken tyckte jag skulle lägga ut. En parasollfot som vi inte har något parasoll till. S gamla skoställ som hon inte vill ha kvar. En klocka som vi fick med i ett klädbyte och inte vill ha kvar. Våran elräkning är väldigt hög det är därför vi vill skaffa solpaneler/pelletspanna/ny elpanna. Men tyvärr tillåter inte ekonomin det. Vi har en elpanna som värmer vårat hus. Den har hjälp av en värmepump och en braskamin. Elpannan är från 1980 någongång så den drar väldigt mycket el. =(

1 kommentar:

Billiga Parasoller sa...

Istället för att kasta parasoll foten är det kanske värt att googla efter billiga parasoller nu när det är sommar.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...