söndag 20 maj 2012

Lustig liten vän

MacDonalds familjedag på Gröna Lund som vi var fem av dom 1400 lyckliga vinnarna gick av stapeln idag. Egentligen bara 4 stycken, mitt inträde och ett femkampshäfte till mig köpte vi.


För att slippa laga mat när jag kom hem efter en heldag på Gröna Lund och minst 4 timmar i bilen så laddade jag crockpoten innan avfärd. I den la jag en hel kyckling. I detta fallet en ekologisk halv kyckling från Bosarp. Dom är jättestora. L kom och tittade vad jag gjorde, när jag sa att jag lagade kyckling sa hon "lilla vän det där är ingen kyckling det är en höna" =) Jag fick då förklara att det visst var en kyckling men en jättekyckling. Vi hade med oss korv med bröd att äta där. Korven hade vi som alltid kokat hemma och lagt i våran korvtermos. Så det enda vi köpte där borta förutom mitt inträde och häfte var en heliumballong till L och en Ben and Jerry glass till mig medans jag satt i solen och väntade på dom andra som sprang runt och åkte saker. Det enda jag åkte var Lustiga Huset. I år tog jag det säkra före det osäkra och gick i den vanliga trappen in. När vi var där inne sa L " va lustigt det var härinne". =)L:s gamla favorit Vilda Musen ville hon bara åka en gång i år. Tillsammans med S och M. Annars åkte hon radiobilar med maken, häxkvasten med S, flygande mattan med maken och S, lyktan med maken och twister med maken, M och S. Förutom Lustiga huset. När L och maken åkte åkte M och S sakerna för större barn.Vi fick en present i år igen. 4 paket med småkakor, två skrivböcker och två pennor. Sen stod Arla där och delade ut mjölk så det fick vi tre stycken. På hemvägen stannade vi och löste ut ett gratis HappyMeal som bara gällde idag. Jag köpte dricka och S ville ha en ostburgare. Maken drack kaffe som vi hade med oss och M åt upp korvarna som var kvar. Fredag och lördag har jag jobbat. Jag har då bytt saker innan jobbet för att slippa åka in extra. I fredags hade jag tvättmedel, duschcreme och en del annat.Jag fick 2 saccosäckar. Jag bytte bort möblerna i lekstugan i höstas och efterlyste saccosäckar. Vi hade bestämt att vi skulle göra om lekstugan till ett mysrum. Ingen svarade. Men nu var det en tjej som hade två saccosäckar och hade lagt ut en bytarannons. Sen böt jag bort alla krukor som blev över efter att jag böt bort alla sidenblommor.
Då fick jag kaffe.L:s flipflop som är för små och hon aldrig gillade.
Fick jag ett rör pringles för.
Frysarna gapade helt tomma på bröd märkte jag i lördags så jag fick baka innan jobbet. Latmajas limpa blev det. Den jäser i ugnen så man bara gör degen och bakar ut, sen in i ugnen. Så nu har vi 4 limpor i alla fall. =) Tror det blir storbakning nästa vecka. Efter att vi kom hem har jag lagt ut lite saker på Tradera.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vi vann också grönan biljetter och var där idag. Vi har ju fyra barn men yngsta är under 3 och gratis. Vi kom fram till att det billigaste var betal 5- åringens åkband för han kostar inget i entré.
Vi hade med oss mackor, många drickor( som brukar vara dyrt på nöjesfält) och kakor. Sedan bjöd ju mc Donalds på fika så det var ju bra. Vi köpte faktiskt lunch( utan drickor) men vi bor ju i trakten och har sl- kort så vår resa dit kostade ju inget extra.

Anonym sa...

Du verkar få en hel del gratissaker som du hämtar ut, som du fått som mobilkupong osv, kan du inte skriva hur du får tag i dessa så att vi läsare också kan ta del av det :) du tipsade en gång hur man kunde få en gratis valioyoghurt, det uppskattades jättemycket! Kram

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...