onsdag 9 maj 2012

Mer jobbtankar och mer byten.

Anonym trodde att min dåliga löneutveckling kunde bero på min inställning mot att arbeta. När jag är på jobbet visar jag absolut ingen ovilja att arbeta, jag till och med oftast gillar mitt jobb när jag är där. Ingen gillar väl sitt jobb jämt kanske. När vi har många fasta besök och många larm då är det inte lika kul. Då måste man stressa hela tiden för att hinna och hinner inte stanna och prata med den som är pratsugen eller trösta den som är ledssen eller lugna den som är orolig eller. Eller när man får ett larm 21.00 på kvällen och får jobba över (hände i fredags). Eller när man jobbar 8 fredagkvällar av 12 och missar fredagsmyskänslan med familjen jätteofta. Jag är den enda som bara jobbar kvällar och är den som förväntas kunna allting. Att då ha lägre lön än dom som jag "lär" upp och visar känns inget vidare. Nu för tiden är det dessutom brist på sjuksköterskor och dom som finns gör oftast inte sina kvällar längre. Det gör att det är jag som är fast och bara jobbar kvällar och 3 bemaningssköterskor oftast jobbar varje kväll. Jag förväntas då ännu mera vara den som kan och vet allt. Jag tycker bara att det borde visa sig i lönekuveret. Sen att jag har jobbat som sjuksköterska i 22 år och har en massa erfarenheter som dom som jobbat mindre år än jag gjort gör också att det borde visa sig i lönekuveret. Till och med facket tycker att min lön är för låg. Anledningen till att min lön är så låg är att min chef tycker att kvällsjobb inte är lika mycket värt som dagjobb och att det ska visa sig i lönekuveret. Hon har sagt det rakt ut till mig. Att jag har 4 gånger så stort område på kvällarna än vad en dagsköterska har, har mer ansvar och jobb det spelar ingen roll enligt min chef. Dessutom har jag sagt/skrivit hela tiden att jag gärna kommer att gå in och jobba extra om min dröm om att få leva enklare hemma går i uppfyllelse. Så jag har ingen ovilja att jobba det är bara att jag vill bestämma själv hur mycket och när jag vill jobba. Sen går jag inte direkt och rullar tummarna hemma. Jag jobbar hela tiden hemma för att jag ska kunna vara hemma och för att vi ska ha det bra. Obetalt så det kanske inte kallas jobb då? Maken tycker att jag har lite mycket byten nu och det kan jag hålla med om. Men om jag får mer plats i skåpen utbytt mot mer mat så varför inte? Maken knorrade då om att det tar tid, men den tiden behöver jag ju inte åka och handla den maten eller tvålen eller vad den nu är jag byter till mig. Så i slutänden tar det inte mer tid heller. Maken var på ett som var två byten igår. Han böt bort L:s gamla lektält och en konstgjord blomma

mot ett paket kaffe och en förpackning ris. Jag skickade med 2 biobiljetter till dom också. Hon skulle ha dom till att byta till sig mammakläder åt sin brors tjej. Dom hade inga pengar att köpa mammakläder för. Vi är vänner på facebook fast vi aldrig träffats. Jag var också på ett byte som var 3 byten i ett. Minikrocketspel, minigolf för barn och en gammal kryptunnelmot 3 förpackningar pasta. Det var en av mina uskers dotter som skulle ha det så jag böt med min uska. Jag fick lasagneplattor, makaroner och S och L:s favorit tagliateller. =) Jag skulle träffa en innan jobbet och sälja en sak med men hon kom aldrig. =( När jag tittade på facebook när jag kom hem hade hon skrivit "jag hinner tyvärr inte idag" samma tid som vi skulle träffats. =( Då stod jag där och väntade i 10 minuter och kom nästan försent. =(
På posten hade det kommit ett vip paket från Tampons for free. Det innehöll förutom tampongerna rakhyvlar och rakskum från Bic Soleil Bella. Bli med om ni inte är det. Gratis menskydd till alla. Det kom även 2 biobiljetter, en menybiljett och en trisslott som tack för reklampauser. Nu är det bara två jobbkvällar kvar denna vecka. 3 Tradera paket som ska packas. 2 byten till. 2 facebook försäljningar. Förutom allt annat som ska göras. Sen kanske jag ska lägga ut fler byten eller sälj saker vem vet.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...