fredag 13 juli 2012

Aktiv dag gav tisbrist

Jag har fortfarande inte plockat fläder. Migrän hela förmiddagen och en massa inplanerat + en delvis billös eftermiddag gjorde att jag inte hann med/kunde ta mig till Tove. =( Fläderblommorna blir ju inte direkt mindre överblommade ju mer jag väntar med att plocka dom. =( Sol ute med en massa regnskurar på eftermiddagen gjorde att sängkläderna nästan blev helt torra. Sista maskinen torkar klart inne på altanen. Alla djurburar är rengjorda. Mimmi marsvin fick vara ute i uteburen medans jag böt. Något som hon älskar. =) Hon beter sig som om hon dött och hamnat i himlen varje gång. =) Hon är alltid hungrig så när hon är ute äter hon så mycket som hon kan. Tyvärr kom det en skur mitt i så hon sprang in i huset och gömde sig. På eftermiddagen var två byten och ett köp inplanerat så då fick jag trotsa migränen som nästan var helt borta och åka iväg. Maken var snäll och följde med. Köpet var en skivspelare till maken för 100 kronor. Våran gamla är sönder så jag ville ha en ny. Jag fick en gratis men den var också sönder. Tanken var att dom två skulle göras om till en fungerande skivspelare. Men det funkade inte. =( Den jag köpte idag funkade. =) Maken blev överlycklig och satte på en skiva på en gång, ställde sig mellan högtalarna där det hörs bäst och började dansa. =) Det ena bytet var Plutolampan jag köpte på loppis för 30 kronor. Jag blev kär i den men den har stått på köksbänken sen jag köpte den för jag inte visste vart den skulle stå. Till slut kapitulerade jag och insåg att det kanske inte var ett så bra köp så jag la ut den på bytarsidan.





Jag fick 4 påsar trattkantareller. Trattisar är också en grej som vi måste bli bättre på att använda. Istället köper jag champinjoner från utlänningsaffären fast vi har trattisar. Flera gånger när vi inte hade champinjoner så har jag haft trattisar i maten. I pizza, i hemmamammans lammgryta och i hawaiigryta bland annat och det blev jättegott. Det andra bytet var värmespolar. Jag har haft det förut men dom gick sönder. Häromdagen kom jag på att jag ville ha det igen så jag sökte efter det. Nya med mycket mindre rullar kostar 399 kronor på Netonnet. Något som jag inte tänkte betala. Men så igår var det en som la ut värmespolar på bytarsidan.
Hon fick 2 paket flytande via av mig som jag fått i ett annat byte. Jag använder mest tvättnötter att tvätta med. Använder jag tvättmedel så har jag pulver. Maken fick fisk igår så han var överlycklig. =) En regnbåge på 1,1 kilo. Han var och fiskade i 9 timmar med restid och kom hem halv 1 på natten. Makens svåger har hört talas om en fiskeklubb som ska starta så han och maken ska se om dom kan få plats där. Fiskeklubben han var vid igår med sin kompis är det jättesvårt att komma in i och maken vill inte bara fiska i båten utan vill flygfiska också. Med tanke på att jag vill vara självförsörjande på fisk så är jag bara glad att han vill fiska.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej! Jag gillar att läsa din blogg!
Har en fundering: Vad är det för bytessida du skriver om och hur fungerar det?

Evelina sa...

hej! Jag undrar hur det fungerar med dina "reklampauser"? Alltså hur du tjänar pengar/biobiljetter på din blogg...

Kram Evelina

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...