söndag 22 juli 2012

Gratismat och vatten över huvudet

En av mina säljsidor på facebook efterlyste fler admin och jag svarade. =) Det känns nu som om jag tagit mig vatten över huvudet eftersom maken klagar på att jag sitter vid datorn för ofta och eftersom jag ska börja med skärmfria dagar. Fast rent formellt har jag inte tackat ja än jag har bara bett om att få mer information om vad det innebär och så.
Till lunch blev det gratismat. Nästan i alla fall om man inte räknar elen, saltet, pepparen och smöret. Omelett gjord på ägg som jag bytt till mig. Vi har ett överskott på ägg och det verkar som om det är fler på väg.

Dom som ville fick trattkantarellomelett som det också fanns. Gjord på bytta ägg och bytta trattkantareller.
L har pysslat en toarulletjej. Inne i rullen har hon satt en hjärna och ett hjärta. =)
L:s nya mattor ligger nu äntligen på plats. Hennes gamla mattor verkar ingen vilja ha via facebook så dom ligger nu ute även på blocket. Funkar inte det kommer det att bli en annons i den lokala tidningen.
Idag är det 1 år sen Utöya. Lite tankar och eftertänksamhet. När vi var på Öland förra sommaren gick vi in i kyrkan och tände varsitt ljus för alla offer. L tyckte det var så fint så vi gick in i kyrkan och tände varsitt ljus när vi var på Öland i år igen. I år tänkte vi på våra nära och kära som hade dött.

1 kommentar:

Sandra sa...

Hej. Jag har för mig att jag ht läst att du sytt tygservetter. Jag har nu sytt vardagsservetter av rutvävt tyg. Men finservetter/ gästservetter. Vad Hr du använt för tyg då? Typ gammal gardin?
Sandra

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...