måndag 16 juli 2012

Jag har bestämt mig

För att inte göra någon fläderblomssaft i år. Jag står utan bil idag igen då maken är och fiskar idag igen. Hela förmiddagen har jag ägnat åt hemmasysslor. Efter att ha varit i ett komaliknande tillstånd sen efter Öland så har jag legat efter hemma. Fläderblommorna blir ju inte mindre överblommade och jag har känt mig jättestressad över dom. Den enda som dricker fläderblomssaft är jag så dom få flaskorna som går åt kan jag köpa. Eller så får jag dricka annan saft. Svärmor gillar fläderblomssaft och hon skulle få en flaska på sin födelsedag men hon fyller imorgon och tills dess hinner inte saften bli klar. Så nu är det bestämt att jag ska lägga det bakom mig och sluta stressa över det. =) Nytt iste är gjort. Det går åt nästan en kanna/dag. Jag gör isteet på hemodlad pepparmynta så det är närodlat, billigt och gott. =)Nytt vaniljsocker är också gjort. På riktig vanilj. Vaniljsocker man köper är oftast gjord på rötad granved och det vill i alla fall inte jag äta.
Pizzasallad är också gjord.
Tacosås till massor med fredagar har jag också gjort. 12 burkar blev det. Den blev lite annorlunda idag. Jag hade ingen vitlök utan tog vitlökspulver sen hade jag inget chilipulver utan tog en hemodlad fryst chilifrukt och mixade. Hela familjen P tyckte den blev mycket godare än vanligt så receptet är ändrat. =)
Flytande tvättnötter är också gjort. All färgad 40 tvätt tvättar jag med flytande tvättnötter och ingen har märkt skillnaden. Nästa steg är att tvätta vanlig 40 tvätt med flytande tvättnötter med. Sängkläder tvättar jag med hela tvättnötter.
Rabarberdricka är gjord. Den ska stå tills imorgon då den ska silas. Rabarbern var jättestor.
Kyrkans loppis har fått ett besök också. Första sen efter Öland. =) Två toppar till mig. Jag lyckades färga min älsklingstopp och L:s t-shirt som hon fick av S från London när jag tvättade idag. L har den som sovtröja så det gjorde inget men mig favorittopp suck! En topp att växa i till L. En Jamie Oliver kokbok som någon ska få i julklapp. ;) Årets juldvd. En hund till L. En ram till S. En ny aromalampa istället för den som brann i sovrummet. Ett par slalompjäxor nästan oanvända i storlek 38 att växa i till L. Ett par skridskor nästan oanvända i storlek 39 att växa i till L. Allt för 173 kronor. =) Maken blev eld och lågor över pjäxorna. =) Jag har inte gjort in:ut på 2 veckor, kommer att bli 3 veckor på onsdag och det har blivit massor in. För att få lite ut har jag lagt ut en massa saker som säljes och bytes idag på Facebook. Jag ska även köra en rensning/ storstädning av huset för att få ut lite mer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...