tisdag 24 juli 2012

Makeover och gästfritt

S kompis åkte hem till sitt idag. Skönt eftersom det blir lite andra rutiner. Jag får till exempel låsa dörren när jag är på toa, det gör jag aldrig annars. Jag byter om till kläder innan frukost istället för att strutta runt i pyamas fram till lunch. Jag byter om till pyamas precis innan jag lägger mig istället för att strutta runt i pyamasen halva kvällen. Tråkigt eftersom det kändes nästan som ett fjärde barn. Jag känner mig i alla fall hedrad över att hon ville bo hos oss i nästan en vecka för att få åka bort på semester. Hennes familj har inte råd att åka någonstans.
Om två veckor stänger kyrkans loppis för i sommar. Otroligt vad fort sommaren har gått. =( Jag har nästan inte varit där alls känns det som. Förra sommrarna har jag varit där flera gånger i veckan. Nu känner jag ingen större lockelse att åka dit varje dag utan nöjer mig med en eller två gånger i veckan. Vi har redan grejer så det räcker och blir över. Men jag har lite saker som jag är ute efter så några besök blir det i alla fall. Idag var ett sådant besök. Jag köpte 10 PC för alla tidningar till maken, en dvd om hunden Blue på engelska till L, ett dataspel till L, Syskonens Baudelaires olycksaliga liv på dvd till S (hon har älskat den filmen sen hon såg den på bio med maken) och två spel. Ett spökspel till Halloween. När man öppnar kartongen är det ett skelett som skrattar med spökröst. Ett maskeradspel som vi spelade på en gång.
Maken var också med och spelade men han ville inte vara med på bild. Nog för att jag har drömt om attgöra en makeover men kanske inte på det sättet. Kul var det i alla fall och vi fick många glada skratt. =) Jag vill ha en skärbräda i trä till. Jag kanske vill ha två till. Det går inte att köra en skärbräda i trä i diskmaskinen den delar sig i limningen då och blir tredelad. Maken försöker limma och jag hoppas det funkar för annars har vi ingen skärbräda. Ett durkslag som jag ska ha till ett kommande projekt.
Nya havrebollar är bakade. Om vi får fikagäster har vi något att bjuda på. =) Krusbären är mogna så dom skriker efter att bli plockade. Undra om det blir 40 liter i år igen. Det ser ut som det. =)

1 kommentar:

A sa...

Oh, vad gör du med krusbären? Jag gjorde marmelad/sylt förra året men det tyckte jag inte var så gott. Så i år hade jag inte tänkt plocka dem alls men det känns ju som ett slöseri!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...