lördag 28 juli 2012

Stora bytardagen. =)

Nu har mina byten tagit fart. =)
8 oanvända grillspett som jag fick när jag köpte grillolja förra sommaren och 2 paket kaffe
mot 7 liter svarta vinbär. Med den litern svarta vinbär som jag har men inte plockat än ska det bli svarta vinbärsdricka som ska förgylla våra frukostar tillsammans med hemgjord äppelmust i vinter.
En stepupmaskin (vi har ju fått en stor), 3 glassformar och 6 macdonalds cocacola glas mot..... Jag ville ha en massa förbrukningsvaror men jag fick 150 kronor. =)
Pappersvedspressen, den har varit bra om man gillar att dra sönder en blöt tidning i miljoner småbitar och rulla ihop dom till små bollar och pressa "vedträn" som blir rökiga. Man blir alldeles svart av trycksvärtan. Han som fick den jobbade på tryckeri och blev jätteglad.
Jag fick 2 paket med pasta som var det jag ville ha och 5 små påsar kaffe. =) Så jag blev också glad. 4 byten till ska gå av stapeln nästa vecka till samma bytare. S och maken har varit till det stora köpcentret på andra sidan stora staden så S alla för tidiga födelsedagspresenter är nu köpta. =)
En stor stekhäll på ben som vi ska ha delad vårdnad om tillsammans med M. Vi ska inviga den på S avskedsfödelsedagskalas. Då vi ska grillwoka kyckling till pitabröd. Jag har fortfarande inte orkat börja med 3 rensningarna. HemmamammaJ undrade lite om fengshui rensning men jag tänkte ta det i ett eget inlägg. Maken, S och L har varit till badhuset idag igen. L klarade av att simma 9 meter idag och vara under vattnet i 7 sekunder. =) Det tar sig sa han som hade eld i håret. =) Tyvärr tror vi inte att hon klarar av att gå tillsammans med resten av klassen till badhuset i höst. Vi har ju provat med simskola förut men det gick inte. L behöver ha en egen simlärare. Så vi ska prata med skolan om L kan skippa höstens simträning och gå med maken istället.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...