måndag 6 augusti 2012

Bakdag

Regnet har öst ner nästan hela dagen så inga mer bär har blivit plockade. Tvätten hann nästan torka klart innan första dropparna kom.
Frysen är lite mindre tom. Fast vi börjar fylla den med nya bär. 10 liter av förra årets röda vinbär är idag bort bytta. Tillsamman med en del andra saker. Samma bytare, jag gillar när det är samma bytare så man inte behöver flänga runt/bestämma tid med flera stycken. Skutt böt vi inte bort, hon är bara nyfiken i en strut.
Vi fick en matta till M:s rum (han har en fotbollsmatta som släpper ifrån sig gult bakstycke och en gammal blå trasmatta), ägg, ett paket kaffe och 4 hembakade limpor. =)
Ett byte till har jag hunnit med. Samtidigt som jag hämtade M på jobbet och skjutsade S till sin gamla skola där hon hämtade sitt betyg översatt till engelska. Skolan öppnade idag så S har varit lite nervig över att om betyget skulle hinna komma eller inte. Hon hade dessutom hört att det skulle kosta över 600 kronor men det kostade noll kronor. =) Bytet var ett scrapbookset som L fick när hon fyllde. Vi har haft ett sånt förut, det blev delar överallt men ingen tyckte det var kul att hålla på med.

Jag fick en flaska shampo och en flaska balsam. =) Bra för det börjar ta slut och jag tänkte försöka låta bli att handla förbrukningsvaror innan Ullared.

Bakat lite själv har jag gjort också. Nu när det finns lite frysrum. Finsk sula som maken kallar den.

Långpannebröd som är svärfars, L:s och kusinens favoritbröd. Det är ju ny månad nu så svärfar kommer nog och vill ha sitt julklappasbröd snart. =)

Jag ska prova att göra egen echinagard. Maken är storkonsument av det när han känner att en förkylning är på g. Billig brännvin är köpt på systemet. Maken hoppas att jag inte ska använda allt så han får smaka också. Solhatten blommar så dags att skörda den också. Undra om jag bara ska lägga blommorna i spriten och låta den stå som när jag gör ringblommeolja. Fast med solhatt och sprit istället för ringblommor och olja.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...