fredag 24 augusti 2012

Mimmi

Igår kväll när jag kom hem från jobbet berättade M att Mimmi Marsvin hade dött. =(
Jag trodde att han skojade och gick till buren för att se efter. Det var tyvärr sant. =( Hon var så fin och såg precis ut som hon sov. Så klockan 22.15 i hällregn hade familjen P marsvinsbegravning. Hon ligger nu bredvid lekstugan där alla kirskål växer. Mimmi älskar kirskål. Mimmi blev 6 år 2 månader och 1 vecka gammal. Hon är född hemma hos oss. Nu springer lilla Mimmi Marsvin i marsvinshimlen tillsammans med sin mamma, pappa och bror.
L hade skrivit ett brev till Mimmi i skolan som nu ligger på Mimmis grav. Det var adresserat till Mimmi Himlen Sverige.
Jag har en fb vän som är utförsäkrad och nu försörjer sig på att ha loppis hemma. Jag rensade ut en hel del grejer och gav henne.
Jag ville köpa två tröjor till L av henne men jag fick tröjorna som tack. =)
Några fler äpplen är upplockade och lagda antningen i en påse (den var av papper och det hade regnat så det sprack när jag lyfte upp den och skulle bära in den så jag fick lägga äpplena i en plastpåse) eller i skottkärran. Idag tog det mycket längre tid att fylla påsen eftersom många fler äpplen var ruttna. Av några av äpplena har jag gjort must. 2 liter gjorde jag bara idag eftersom frysen fortfarande är full.
Jag har velat ha en vattenpipa jättelänge och så hittade jag en jättebillig på Tradera och jag vann den. =) Jag har fått besked att jag kommer att få studiebidrag för min distanskurs. Inte så mycket men alltid något. =) Den enda dagen som man måste vara i skolan i höst jobbar jag såklart så jag har frågat chefen om jag kan få ledigt, gärna med lön. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...