torsdag 9 augusti 2012

This is it.

Inatt åker S och maken till Arlanda, imorgon klockan 6 lyfter planet till Berlin. 21:50 imorgon kväll landar hon i USA. Förhoppningsvis kan vi skramla ihop pengarna som behövs så hon kommer hem över jul. Annars dröjer det 10 månader innan jag får träffa henne igen. =(
M ville göra något speciellt för S och det han gör bäst är laga mat. Så igår lagade han en 6 rätters svensk meny. Till förrätt var det smörgåstårta.
Vamrätterna var: pasta med skaldjurssås.
Pannkaka med hallonsylt och vispgrädde och stekt bacon.
Köttbullar med potatis och lingonsylt.
Efterrätterna var: chokladdoppad jordgubbe med vaniljglass.
Hallon med kesellatopping. Efter maten skålade vi i dyr champanje som M köpt själv.
Mattan jag böt till mig till M:s rum ligger nu på plats. Det blev så fint att jag nu efterlyser matta till S rum och till köket.
Ett byte har jag också hunnit med. Platsgruppen som vi har i förtältet.
Mot en bal toapapper och en dunk sköljmedel.
Min farbrors kompis har rensat sin garderob och vi fick lite kläder av henne. S tog den svarta klänningen och jag den bruna. Dom vita skorna fick jag och dom bruna har L som klackskor. Dom är för stora men hon ville också ha klackskor. =)
Jag gillar inte plast och försöker byta ut det vi har av plast mot annat matrial. Två nya skärbrädor i trä är införskaffade. Begagnade såklart. =)
S ville ha något att göra igår så hon bkade bullar. Jag kan inte baka bullar och S ville baka till oss. Idag har det kommit folk och sagt hejdå så då ville hon också bjuda på bullar. =)
Även med S i USA så går livet vidare. L och jag har varit på den vanliga månadshandlingen på Coop. Där köpte vi S favoritglass Ben and Jerry Cocki dough som vi åt med sked direkt ur förpackningen alla tre. =) Sen köpte vi en skyddsängel med.
Jag blev uttagen av Smartson att prova Soya så den köpte jag gratis. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...