måndag 17 september 2012

Distanskurser och stresscirkel

Jag kom ju in på en distansutbildning i palliativ vård. När introduktionen var kunde jag inte gå. Jag har försökt få tag på en inloggning och vart jag ska logga in i över 1 vecka nu utan att lyckats och jag har blivit mer och mer stressad. Jag blev beviljad till studiebidrag (en bra sak med att ha låg lön =)) så det känns viktigt att jag får köra igång. Idag var det äntligen en som svarade på mitt mail. =) Så mina inloggningsuppgifter är fixade. =) Vart jag skulle logga in lyckades jag ta reda på själv så nu är den stressen borta. Problemet var bara att man var tvungen att ha Microsoft office 2010 vilket vi inte har. =( Så förutom böcker så kommer alltså bidraget att gå till Microsoft office. Jag har anmält mig till en distanskurs till. Som mitt nätverk i medveten konsumtion ska ha. Kursen ska innehålla:
Ditt ekologiska fotavtryck
Elektronik
Mat
Kläder
Inredning
Det här är saker jag brinner för så jag ser verkligen fram emot det. Sen har jag hittar flera grupper på Facebook med likasinnade miljömuppar så det känns också enormt bra. =) S och maken har eksem. I en av grupperna står det att rapsolja är jättebra mot eksem.
Bilen är inlämnad på lagning idag. När den stod upphissad i luften och delen var borttagen kom dom på att den inte hade kommit, så den ska stå uppe i luften till imorgon. Tur vi har M:s bil. =) Vi fick rabatt på lagningen så tillsammans med ac:en som ska lagas en annan dag kommer det hela att landa på 18.500 kronor istället för 21.500 som dom sa från början.
Jag är inne i en stresscirkel känns det som. Jag har ätit Omeprazol sedan jag började min semester i början av juli och har mått bättre. Men senaste tiden får jag ta Novalucol på morgonen och kvällen också förutom Omeprazolen. Jag blir stressad över magen, över pengar, över jobbet (där jag knappt varit något sedan jag kom tillbaka från semestern i mitten av augusti). Då får jag ännu mer ont i magen, får vara hemma från jobbet igen, får mindre pengar, får mer ont i magen och så vidare. Idag är jag hemma igen. Ont i bråcket, illamående och toalettspring. Min mage är jättestor. Jag har ett ärrbråck som är nästan lika stort som ett bebishuvud sitter en bit över naveln. Det enda sättet att få bort det är operation. Ungefär 50% av operationerna lyckas, dom andra 50% blir ännu sämre. En rejäl övervikt gör inte direkt magbesvären bättre heller.
Lite hemmapyssel har det blivit mellan toabesöken. Alla ostkanter är rivna och lagda i frysen i små ostrivspåsar. Bra att ha till taco, ostsås och annat.
Alla spel är nedburna till en garderob som står i lek/gäst/tränings/tvrummet. Dom har varit utspridda i sovrummet, L:s rum och i ett skåp över garderoberna i hallen. Dit upp når inte L, inte jag heller för den delen. Nu ser man alla spel vi har så det blir lättare att ta fram dom.
När M och S var små hade vi kassettband med TrafikTrolle som vi lyssnade på i bilen. Vart dom kassetterna är vete katten. Nu är cdskivor med TrafikTrolle köpta. L har lyssnat igenom hela ena skivan. M lyssnade också och blev sur när någon sa något för då hörde han inte. =) Gamla minnen. Kex kex kex jag är galen i kex.
En till sparbok är köpt. Konsten att leva billigt. 80 kronor på Bokbörsen. Som vanligt hoppas jag att jag i alla fall sparar in dom 80 kronorna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...