torsdag 27 september 2012

Han är tillbaka =( Såpbubbelkraft

Innan jag hade min kurs i simple living så hade jag ofta besök. Han var alltid ovälkommen och jag gjorde mitt bästa för att han inte skulle komma. Sen började jag med simple living och växte som människa så då slutade han att komma. Men nu har han börjat komma igen. Lika ovälkommen den här gången. Tänk om monstret. =( Kursen i palliativ vård är det mest som han babblar om. Tänk om du inte får godkänt på uppsatsen? Tänk om du har cancer själv? Tänk om du får sparken från jobbet nu när det ska bli omorganistaion och du är sjuk så mycket? Tänk om? Tänk om?
L mådde illa och hade ont i magen imorse igen så hon är hemma från skolan. Vilket också gör att han kommer. Tänk om L hamnar efter i skolan? Tänk om ingen vill vara med henne på rasterna? Tänk om hon blir retad och det är därför hon har ont i magen så mycket? När jag frågar vad hon gör på rasterna säger hon att hon bara går runt själv. Men att hon vill det.
L grät efter S idag och skrev ett brev där det stod S kom hem som hon ville att jag skulle posta. Det var även ett brustet hjärta på brevet. Men sen ångrade hon sig för S vill ju göra det här. Men hon sa till mig att det känns i bröstet att S inte är här. För att hon skulle få lite annat att göra så blåste vi såpbubblor. På vissa sjukhus har dom börjat med såpbubblor istället för morfin på barn. L blev glad igen och sen var allt som vanligt igen så såpbubblor har magisk kraft. =)
Lingonbrödet är utbakat. Recept kommer en vacker dag. Det ska bara bli två limpor men sist jag gjorde det blev det så stora limpor att det svällde över i ugnen och jag fick skrubba hela ugnen efteråt. Så idag gjorde jag 4 limpor. Två i mina formar och två i jäskorg och sen på bakstenen. Det blev lite små limpor så 3 blir nog lagom att göra. Med L hemma har det inte blivit något pluggande för mig idag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...