fredag 21 september 2012

Kol, spel och byxbrist

En av mina nya sidor på facebook är en nopoo sida. Jag är inte så modig att jag slutat med varken shampo eller balsam än. Men eftersom jag vill dra ner på antalet kemikalier och omiljövänliga produkter så hittar jag en massa tips där. Koltabletter som finns att köpa på apoteket mot turistmage kan man bleka tänderna med till exempel. Man tuggar tabletten, smetar ut det på tänderna och låter det ligga ungefär 5 minuter. Effekt ska tydligen synas efter 2 dagar bara. =) Jag kommer ihåg när jag åkte på bussresa med min farmor till Italien och hon fick turistmage och åt koltabletter och fick kolsvarta tänder. Men svart kanske blir vitt. =)
L har haft studiedag idag så vi har spelat spel. Plockepinn.
Fia med knuff, fast vi var snälla mot varandra så vi spelade Fia utan knuff.
4 i rad. L blev helt överlycklig över spelskåpet och över alla spel vi har. =) Nu syns alla spelen så det är lätt att se och lätt att ta. =)
Ett byte har jag varit på. 6 paket singoalla cheesecake. Jag vann 40 paket, det är nu 14 paket kvar.
Mot en onepiece i L:s nästa storlek som bara är liiite för stor. =) Dom andra två kan jag nästa ha så stora är dom. 3 kjolar i nästa storlek. Det var ju kjolbrist häromdagen märkte jag när alla jeanskjolar var för små. Jag skulle på ett byte till, två paket kaffe mot en hög med jeanskjolar, jeansjacka, andra jackor och jeans. Men hon ångrade sig och ville ha 2 sodastream smaker med + kaffepaketen. Då tackade jag nej. L:s byxlåda är rensad. Alla jeans är för små. =( Dom är lagom i benen men för små i midjan. Så nu har L byxbrist med. =( Dags att shoppa efter byxor i källaren.
Maken har varit på ett köp. Min facebookkompis som jag gav loppisgrejer till för hon skulle starta loppis för hon hade inga pengar. Hennes loppis går inte så bra så hon säljer via facebook. Maken klagar över att disken blir så tung i husvagnen och att vi ska skaffa plasttallrikar. Så det köpte vi av henne. 4 mattallrikar, 4 djupa tallrikar och 4 assietter. Nu är jag inget fan av plast men man gör vad man kan för att hålla maken god och glad. ;)
6 kryddburkar. Jag har alltid velat ha såna men dom brukar vara skitdyra.
En fontän, våran tredje denna står i sovrummet. Allt för 160 kronor. Men vi betalade 200 kronor. Hon blev så glad att jag köpte av henne för dom hade slut på pengar och hade slut på mat. Så jag ville bidra med lite extra.
En av mina andra facebookvänner som jag gör en massa byten med. Hon fick saker av mig förra veckan men jag skulle få mitt denna vecka och nästa. Hon och hennes gubbe var här och fikade med oss igår och gav oss ägg.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...