onsdag 3 oktober 2012

Adventskalenderfunderingar

Jag gillar att vara ute i god tid med presenter och julklappar. Det hänger kvar från när jag hemmamamma på heltid och inte hade råd att köpa allt på en gång utan fick sprida ut det. Julklapparna känner jag mig rätt lugn med. I och för sig är det 12 stycken kvar att fixa. 4 fotokalendrar som jag inte kan göra innan alla månadsbilder är klara. 2 stycken tidningprenumerationer. Kan jag inte heller fixa, då kommer tidningen redan nu och blir ingen julklapp. 6 matklappar som hinner bli dåliga om jag gör dom nu. Dom sista åren har L fått paketkalender. Ett år med pusselbitar (ingen hit direkt, wowfaktorn försvann när hon visste vad hon skulle få varje dag). Dom andra åren med småsaker och godisbitar. Chokladkalender får alla barnen P men chokladen brukar det bli och så med. Inte så supergod och inte så miljövänligt kanske. Tvkalendern får L också. Nu funderar jag på vad L ska få för advenstkalender i år. Paketkalender känns sådär. Vi har tillräckligt med smågrejer här. Bara tvkalender känns lite tråkigt.
Min jakt på spartips går vidare. Jag ville ha en koksten. En sten som trycker ner locket på kastrullen och gör så att det kokar tidigare. Jag fick en av L:s målade stenar. =)
På diskmaskinen märkte jag att det fanns ett program som hette ECO. Den kör diskmaskinen på 50 graders istället för 65 grader som jag brukar köra. Jag har inte vågat köra det förens nu. Disken blev till och med renare än vanligt. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...