torsdag 11 oktober 2012

Bacillskräck, lådkul och slutsålt

Festvåningen som vi åt på när maken och jag gifte oss firar 100 års jubileum. För att fira det sålde dom smörgåstårtor för 10 personer för 100 kronor/styck. Familjen P tänkte slå på stort och köpa en till imorgon kväll. Man skulle ringa dagen före och beställa, alltså idag. Efter att ha ringt nästan var 10:e minut i 3 timmar och fått en upptagetsignal i örat blev jag förbannad. Dom trycker säkert bort kunderna för att dom inte vill sälja fler tårtor. När det äntligen svarade en människa sa hon att tårtorna var slutsålda. I annonsen i den lokala tidningen stod det inget om begränsat antal. L kallade dom latoxar för dom inte vill göra fler tårtor. =) Jag som var sååå sugen på smörgåstårta vet nu inte om jag ska köpa en dyr från ett annat ställe, göra en egen, eller glömma att jag är sugen? Det kunde dom väl räkna ut själva att smörgåstårtor för 100 kronor/styck skulle gå som glass i öknen. =(
Igår kväll hade L jätteont i huvudet, hon bara grät och skrek. =( Hon fick en Alvedon och somnade sen. Det har varit ett fall av hjärhinneinflammation i byn. En 5 åring dog. Smittskyddsläkaren inne i stora staden säger att det inte är någon fara för smittspridning. Men att dom som gick på samma dagis som henne och deras föräldrar och syskon ska testas. Jag litar inte riktigt på denna smittskydssläkare. Det var han som gick ut i media och sa att man skulle undvika stora folksamlingar när svininfluensan gick och sen drog ihop den största folksamlingen själv. Massvaccinering på mässan. Ingen i familjen P gick dit. Dels för att vi inte gillade massvaccinering. Dels för att vaccinet inte var färdigtestat. Nu har det visat sig att en massa barn och ungdomar har fått narkolepsi av vaccinet. Imorse mådde L illa och var alldeles vit i ansiktet så hon fick vara hemma med mig. Om det var hennes migrän behövde hon vila upp sig + att jag ville ha lite extrakoll med tanke på vad som hänt.
Lite pengar har jag sparat igen. =) S fyller år nästa vecka och paket ska skickas. Om jag skickar allt i samma paket kostar det 192 kronor. Om jag delar upp det på två paket kostar det ena 28 kronor och det andra 102 kronor. En besparing på 62 kronor alltså. =) Den ena presenten har jag gjort varje dag sedan hon åkte. Vad det är kan jag inte visa förens hon fått paketen.
För ett tag sedan hade jag reklampaus för Trademax det resulterade i 500 kronors rabatt. Som resulterade i 2 täcken och 2 kuddar. Jag behövde bara betala frakten. =) Kuddar har vi brist på. Dom vi har över är örngottskuddar. Kuddar som jag gjort själv av gamla örngott och gammal kuddfyllning. Makens täcke är lagat ett par gånger så han blir nog glad för ett nytt täcke.
L gillade lådan och lekte att vi fick paket jättelänge. Hon la sig själv där i till mig. Hon la sina mjuksiar där till sig själv. Och låtsades bli överraskad varje gång hon öppnade lådan. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...