måndag 8 oktober 2012

Kräksmak

Förra veckan hade jag ett byte där jag fick en liter mjölk. Jag hade handlat innan det och trodde i min enfald att hennes mjölk var nyare än min. Jag kollade inte datummärkningen mitt dumma nöt. Så vi har druckit av mjölken jag köpte. Imorse tog jag den nya som jag trodde mjölken i mitt kaffe. Så såg jag på datummärkningen att den gick ut den 30 september. Vi brukar inte bry oss så mycket om när saker går ut utan brukar lita mer på smak och lukt. 8 dagar är lite mycket för mjölk så jag smakade - och den smakade kräka. =( Det gör att vi bara har en  liter blå mjölk kvar. Den här var röd. Som tur är ska vi handla den vanliga månadshandlingen på Coop imorgon. Eller vi och vi - maken. Jag törs fortfarande knappt gå ut. Provsvaren har kommit och dom var bra. Det var ju bra men det gör ju att jag ska gå på gastroscopi så snart som möjligt. Dropingastroscopi tisdag - torsdag mellan 13.00 och 14.00. Jag fick lugnande sist för jag bara ulkade hela tiden, vilket gör att jag måste ha med mig någon. Maken har fullt med möten hela veckan + att han är i huvudstaden hela torsdag. Remissen ska hämtas imorgon på vårdcentralen. Vissa förberedelser ska göras så tisdagen går också bort. Jag är sjukskriven till och med den 16 och är sen ledig till den 19 så det verkar som om gastroscopin får ett besök av mig nästa vecka. Förhoppningsvis har min mage lugnat ner sig lite då. Inte så kul att springa på toa runt 10 gånger/dag om man ska på undersökning.
Saft är gjord på dom sista päronen. Jag fick flaskor av svärmor så jag kunde koka mer saft. Alla mina flaskor är upptagna av saft eller makens vin. 32 flaskor saft har vi. =) + en massa bär i frysen som kan bli ny saft. =) Nu ska lite saft drickas upp innan det är dags att göra den hemgjorda glöggen. Annars har vi inget att fylla den i.
Ströbröds förrådet började bli tomt och brödkants förrådet började bli stort. Dags att göra ströbröd med andra ord. Jag torkar brödkanterna i ugnen. Sen mixar jag dom till smulor i matberedaren.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...