torsdag 25 oktober 2012

När är Halloween?

Nästa helg är det Alla helgona. Halloween får inte vara när Allhelgona är så det brukar vara helgen före eller efter. Fast vissa spöken som kommer tror att Alla helgona är Halloween så vi brukar ha godis hemma bägge helgerna. I USA är Halloween alltid den 31 oktober.
L och jag har i alla fall spökpyntat idag för det är så kul med pynt. =) Några exempel. Tvbordet. Apelsinerna som ser så lustiga ut i fruktskålen använde jag skalet från till pumpamarmeladen.
Matsalsbordet. Händerna är gjorda av gips. Formar var diskhandskar.
Runt trappräcker sitter en lysande spökslinga.
Pumpagubben har också hittat hit. Det var den minsta pumpan som maken hittade på Coop. Om det var den minsta undrar jag hur stora dom andra var? Jag hoppas jag gröpte ur tillräckligt med kött i år. Förra året ruttnade den innan Halloween var slut.

Av pumpaköttet ska jag göra pumpamarmelad. Recept kommer en annan dag när jag har smakat på den. Den ska stå svalt ett dygn innan man kokar den. Receptet kommer på långpannebröd med, jag lovar.
L har sytt en kudde i slöjden som hon hade med hem idag. Så fin. =) Hon ska ge den till S i julklapp så glöm att du såg den S. ;)
Jag fick besked om min tjänstepension idag. 506 kronor. =( Inte så vidare värst. Men jag hoppas ju att vi har solvärme och har betalt av alla huslån då så vi nästan bor gratis. Föreläsningarna i kursen i Palliativ vård har äntligen kommit. Så en stor del av dagen har jag varit på föreläsningar. Gäsp. Jag tog ett gammalt patientfall och skriver om. Det går bra på vissa av orden. Sämre på vissa. Vad är syntes? Vi ska skriva en sida var om dom 6 s:n. Dom andra 5 s:n går bra men inte syntes för jag fattar fortfarande inte vad det är??

1 kommentar:

Monica sa...

Allhelgonadagen är på torsdag 1 november.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...