torsdag 22 november 2012

Bra och dåligt tyvärr utan bilder bara text

Min sjukskrivning gick ut i tisdags. Igår var jag ledig. Så idag var det ringa vårdcentralen eller jobba som gällde. Jobbet visste att jag inte skulle komma eftersom jag redan sagt till att jag kommer bli hemma mer. På vårdcentralen ville dom inte ha mitt besök så läkaren ringde upp. Hon skrev ut illamåendetabletter som man blir trött av. Kanske jag äntligen kan börja sova nu då. =) Sen förlängde hon sjukskrivningen till 22 december. Och svor en ramsa över magtarmkliniken som aldrig kallar mig.
Hajar blir dödade för sina fenors skull. För att spara pengar och tid så skärs fenan av hajen medans den fortfarande lever sen slängs den tillbaka i havet. Helt vedervärdigt. =( Men idag har EU röstat för ett förbud mot finning som det kallas. Finning är inte bara brutalt, utan också ett enormt slöseri med marina resurser. Många hajarter är utrotningshotade och antalet hajar minskar i rask takt i våra hav. EUs fiskeflotta står idag för nära en femtedel av världens hajfångster, framförallt genom spanska och portugisiska fartyg. EU-parlamentets beslut är en seger för hajarna, förnuftet och många miljöorganisationer som har arbetat hårt för denna förändring.
En av mina favoritsidor inom miljö och klimat är Living green. Jag prenumererar på deras nyhetsbrev och har fått många bra tips därifrån. Finns även flera bra bloggare på den sidan. Men nu ska den sidan läggas ner. =( Som oftast nu för tiden är det pengar som styr. En av deras finansiärer har dragit sig ur. =( Inte för att jag vet vilken finansiär det är och av vilka orsaker dom drar sig ur men jag tycker det är mycket mycket sorgligt. Jag kommer att sakna er väldigt mycket och kunde jag så skulle jag finansiera er själv.
När jag var och lämnade återvinning passade jag på och hämtade L och hennes kompis på skolan. Återvinningen ligger bredvid skogen. Så medans jag slängde återvinningen lekte L och hennes kompis i skogen. Bra för L gillar inte skogen sen hon fastnade med foten när hon var i skogen med klassen i våras. Jag gick in en sväng i skogen och plockade lite mossa och annat till två av våra julgrupper. Jag har tagit bild på resultatet med tyvärr säger blogger att jag använt mitt utrymme för bilder och om jag vill lägga in fler bilder får jag betala 2,45 euro/månad. Något jag inte tänker göra. Så jag har plockat bort mellan 25 - 30 bilder men det står fortfarande att jag har för mycket bilder och inte kan ladda upp fler. Det är 4 bilder jag vill lägga in och jag har alltså plockat bort 25 - 30 bilder. =( Dags att byta blogghotell eller vad det nu kallas. Om inte Living green skulle sluta skulle jag gärna börja blogga hos dom. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...