måndag 5 november 2012

Check, check och ocheck

Första delkursen som jag trodde var avklarad var visst inte det. =( Jag fick godkänt på själva arbetet men eftersom jag glömt (inte visste) att skriva i referenserna inne i arbetet så fick jag underkänt tills jag ändrat det. Så nu har jag helt plötsligt två uppsatser som ska vara inne på fredag. =( Kommer jag ihåg från vilken bok jag skrev vilken sak? Självklart inte! Är böckerna kvar hemma eller inlämnade till biblan? En är inlämnad dom andra är tack och lov hemma. Så timmarna idag som skulle ängnas åt fredagens uppgift gick till att läsa 6 kapitel i boken som ska lämnas in i morgon. Bara 6 kvar att läsa. Och åt att leta upp och skriva in referenser. Arbetet är inskickat igen och nu hoppas jag verkligen att jag får godkänt, annars vet jag inte vad jag gör.
Sen har jag varit ute. =) Det har jag inte varit sen jag blev sjuk, bara till vårdcentralen och apoteket och lämnat L på skolan. Jag har varit till IKEA av alla ställen. =) Det tog bara 15 minuter inne på varuhuset så så värst länga var jag inte ute. 139 kronor kostade det. Då köpte jag bara saker på min lista förutom ett pepparkakshus i papper. Kanske det kan ersätta vårat hemgjorda pepparkakshus där man bara svär åt det varma sockret och åt hela bygget och där alla vägrar äta det dammiga huset när julen är slut.
Sen köpte jag en succulent till vårat kaktusakvarium. En av kaktusarna hade vissnat. Det jag skulle köpa var tidningshållare till makens datatidningar. Jag köpte dom på loppis i somras.
Sen köpte jag 2 stora konserveringsburkar till min hylla i köket. Så nu är hyllan äntligen klar. =) En burk hade jag redan. Det är torkad svamp, torkad rabarber och torkade äpplen i dom.
Efter Ikea var jag på ett byte. Jag hade en hög med utrensade hobby och glasfärger. Jag använder aldrig glasfärger och hobbyfärgerna hade jag dubletter av.
Jag fick gummistövlar, en regnjacka och en vinterjacka till L. Det var meningen att jag bara skulle få stövlarna, det andra skickade hon med på köpet. =) L:s gummistövlar gick ju sönder.
Igår åt vi rullader. Det var första gången jag gjorde det och jag hittade på receptet själv. Så jag kallar receptet hemmamammans rullader. För recept kommentera. Jag fick 9 av maken, 10 av M och miljoner av L (av 10 möjliga). Makens 9:a var för att vi drack vatten istället för vin till maten.
På posten kom det 30 gratis bussresor för jag har blivit utvald som testbussresenär.
Sen kom det flytande galltvål och en olivoljetvål som jag ska testa åt Imse Vimse. Det ser jag verkligen fram emot. Jag tvättar nu mest med tvättnötter. Flytande till vanliga kläder och hela till sängkläder. Men jag har problem med vissa fläckar som inte vill försvinna. Jag spiller jämt och L med. Det ska galltvålen fixa. Olivoljetvålen kan man använda istället för såpa vilket jag också ser fram emot. Med vanlig såpa får jag ibland svårt att andas.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...