lördag 10 november 2012

Febertopp, porslinskras och loppisflopp

Igår kväll hade L 39 graders feber och ont i huvudet. Hon åt knappt någonting av våran Halv 8 hos mig middag. Som jag numera kommer döpa om till Halv 8 hos oss. Jag stod bakom spisen igår och fick 23 poäng. Jag har upptäckt en nya sida hos mig själv. Att jag är världens dåligaste förlorare. M gav mig lägre poäng för att jag inte gjorde potatisgratängen själv. Maken fuskade med efterrätten men fick hög poäng ändå. Maken gav mig lägre poäng för att han inte gillade gorgonzolan i varmrätten. Fast han sa i fredags att om det är något man inte gillar i maten så ska man inte ge lägre poäng för det. Vilket jag som hatar fläskkarre och kött bitar (kyckling går bra) tog hänsyn till och gav honom högre poäng. Jag åt inte ens hälften av karren. Jag kommer alltså inte att vinna över maken och får inte bestämma maten imorgon. Men egentligen spelar det ju ingen roll vem som vinner. Vi hade en rolig stund medans vi gjorde det och kommer att göra om det igen. Då ska jag bli en bättre förlorare. =)
Till förrätt gjorde jag västkustrulle.
Till varmrätt baconinlindad gorgonzolafylld kycklingfile med potatisgratäng.
Till efterrätt hemgjord citronglass med hallon och digestivekexbotten.
När jag diskade råkade jag tappa en av mina gratängformar. =( Vi har flera men det var såklart favoriten som jag nästan alltid använder.
Idag är L feberfri igen, mindre hostig och mindre snorig så nu känns det som om det är på väg åt rätt håll. =) Hon har även börjat äta så smått igen. =)
2 till skickade in sitt arbete i del 2 i palliativa kursen igår efter mig. Dom hade lagt upp det som mig. =) Det som skilde var att dom lagt ut fler saker från litteraturen än vad jag gjort. Sen hade dom skrivit högst upp sitt namn och namnet på kursen. Något jag inte gjort. Vi är 3 stycken i min grupp så 3 stycken är det kvar att skicka in. Arbetet skulle vara inne senast igår.
Maken och M lämnade in 25 av mig och L utrensade grejer till kyrkans bordsloppis idag igår kväll. Idag mellan 14 - 14:30 skulle pengar och överblivna saker hämtas. Vi sålde för 170 kronor efter kyrkans 20 % provision var dragen. 19 saker fick vi med oss hem igen. Vi skulle ha sålt för 710 kronor - provisionen om allt blev sålt. Så så värst bra var det väl inte. Jag hade hoppats på i alla fall hälften sålt. Så nu har jag 19 saker som jag inte vet vad jag ska göra med. Lägga ut på Facebooks byt/ säljsida? Skänka? Spara tills nästa bordsloppis och hoppas på bättre tur då? Vi träffade L:s klasskompis mamma och pappa där. Dom hade hyrt ett bord och sålt. Det hade varit dåligt med folk där och köpt och dom hade knappt heller fått något sålt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...