söndag 18 november 2012

Känns bättre

Idag har jag varit kreativ igen så nu känner jag mig bättre. I alla fall psykiskt. Vi gjorde pizza igår och det gillade inte mitt bråck. =(
Jag och L åt banana och tropicana.
Maken och M åt kebabpizza. Vi var lata och gjorde fyrkantiga pizzor utan pizzastenen.
Blixtlåset i L:s vinterjacka har varit knäppt hela tiden. Igår pajjade det helt och jag försökte laga det men det gick inte så bra. Jag funderade på om jag skulle köpa ett blixtlås eller försöka få tag på en "ny" jacka. Så länge får L ha vinterjackan hon hade förra året som börjar bli för liten. Men så igår kväll var det en tjej som bor i byn som hade lagt ut jackor som skänkes. =) Jag hade tur och var först på två av dom. När L och jag var där och hämtade dom fick L prova en lila (favoritfärgen) jacka med en häst (favoritdjuret) på och den passade. =) L är överlycklig. Jag är överlycklig. Jag sa till henne att dina jackor kom som en skänk från ovan.
En kompis har jag också kommit på att jag har. En som jag bytt mycket med. Vi har blivit vänner på facebook och nu när vi byter saker stannar hon och hennes gubbe alltid här och fikar. Idag var det dags igen och det var jättetrevligt. Hennes gubbe hade jobbat på ett ställe där don snickrar saker gratis åt folk. Man betalar bara materialet så han skulle prata med dom om dom kunde bygga makens sak som han ska få när han fyller. =)
Jag hade en cittra som jag köpte för 30 kronor på begagnataffären.
Jag fick en kartong ägg. Riktiga ägg som L säger. Hon har egna höns.
Sen hade jag tvättnötter och kaffe.
Och fick en julby. Just nu står den på vardagsrumsbordet. jag ska ställa den på största brickan och lägga bomull som snö runt om.
Det kreativa då. Jag har bakat saffransskorpor. Så goda. Dom brukar ha en rykande åtgång så det blir nog nya bakade innan jul. Rensat bland alla sparade tidningar i förrådet har jag också gjort. En hög slängde jag i pappersåtervinningen. En hög gav jag till min bytarkompis. Så nu har vi 3 tidningskorgar över istället för tidningskorgsbrist. Pluggar har jag också gjort fast jag sa att jag inte skulle det i helgen. Jag har svarat klart på kommentarerna så nu är den delen klar och ska bara skickas in.

2 kommentarer:

PJAK sa...

Den julbyn har jag också. Riktigt fin när den är tänd i ett mörkt hörn :)

Vilken tur dottern hade :)

Anonym sa...

Hej är ny på det här :-)
Är det så att du är hemmamamma?
Funderar mycket på att kunna vara det. Att ha råd....att våga säga upp mig...att stressa mindre...

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...