fredag 9 november 2012

Kör i 150

Eftersom jag fortfarande är osäker på om jag gjort rätt med förra uppsatsen och med det nya arbetet som ska in idag så har jag fortfarande inte skickat in det. Jag tänkte vänta och se hur dom andra gjort först. Men det verkar som om alla går och väntar på alla andra för ingen har skickat in arbetet än. Men som maken sa även om dom andra har gjort annorlunda än dig är det ju inte säkert att dom gjort rätt och du gjort fel. Det är ju sant förstås. Men ändå springer jag och kollar datorn en gång i kvarten för att se om någon har skickat in. Jag har ändrat i mitt arbete femti elva gånger idag och sett en av föreläsningarna. Igen. L fick feber inatt. =( Idag ligger hon som en liten emla och gnäller och ropar. Mamma! Det var en liten som dog i hjärhinneinflammation i byn för inte sålänge sedan och jag som är en hönsmamma springer och kollar L en gång i kvarten. Förutom att hon ropar var tionde minut. Hon har nu varit förkyld nästan hela höstlovet (förra veckan). Varit hemma från skolan och hostat och snorat sen i tisdag. Och har nu även feber. Och ont i huvudet. =( Är hon inte bättre på måndag är det vårdcentralen som gäller.
Familjen P:s Halv 8 hos mig började igår med maken. Han kallade alla sina rätter en massa saker som jag inte kommer ihåg. Till förrätt var det avoccado med creme fraiche och stenbitsrom.
Varmrätt var karre med potatiskulor (kommer inte ihåg vad dom heter), hemgjort vitlökssmör och sås gjord på skyn i stekpannan.
Efterrätt var hallonmousse och grädde. Maken som jobbade hela dagen och sen åkte direkt till Coop för den vanliga storhandlingen kom inte hem förens halv 7 så det var bra jobbat. Han fick 24 poäng. Vi har även bestämt att en gång/månad ska vi äta trerätters middag och ta hand om en rätt var. När S kommer hem får en sköta disk och dukning och dom andra varsin rätt. Sen när L vill vara med också får vi se hur det blir. Ikväll är det min tur så mellan alla dator och L tittningar har jag gjort förrätt och efterrätt. Fortsättning följer.

Jag har hunnit med lite hemmasysslor med. Tvättat och lagt in tvätt. Tvätten var fläckfri så galltvålen är fortfarande inte testad. Men det är olivoljetvålen. Jag har städat toaletterna också. Jag la tvålen i blöt i skurhinken i 10 minuter. Sen torkade jag tvättställ, toaletter och badkar med hjälp av en trasa och en scots brite. Jag moppade av golven inne i badrummet och toan. Sen hällde jag i vattnet som var i hinken i toaletterna och lät det stå ungefär en timme. Sen skrubbade jag med toaborsten som vanligt. Jag fick inga andningsbesvär som jag brukar få med vanlig såpa. Kalkresterna och det bruna som sitter fast i botten på toan och vägrar lossa. Det är nog också kalkrester försvann nästan utan att jag behövde skrubba alls. Jag fick min olivoljetvål från Imse Vimse. Eftersom den fungerade så bra som kommer jag hädanefter bara använda olivoljetvål vid städning. Tänk vad mycket plats det kommer att spara i städskåpet. Och pengar i plånboken. =) Och på miljön i form av minskade förpackningar och minskade kemikalier. =)
Maken har varit på ett byte. Hon hade ingen bil och vi skulle vara snälla tänkte vi. Det är M att laga maten imorgon och han ville handla sin mat själv efter jobbet idag så maken skulle ändå hämta honom så vi gjorde två flugor på smällen. Vi hade L:s gamla dator.
Vi fick två paket kaffe. =) Nu tänker jag skicka in mitt arbete i alla fall. Är det fel så är det. Jag är trött på att gå runt som en äggsjuk höna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...