torsdag 8 november 2012

Loppat, filmtajm och lustankar

L är fortfarande sjuk och kommer att vara hemma imorgon med. Istället för att bli bättre blir hon sämre eller oförändrad. Ingen feber och äter som vanligt tack och lov för det. Veckobreven och kontakten med läraren/skolan sker numera via mailen. Man fick välja om man vill ha via mailen eller via papper. Jag valde mailen. Det går tydligen lus i klassen igen. =( L har klarat sig hittills men jag funderade på om hon skulle få det om det finns något alternativt medel att ta bort lus med. Teetrea har jag hört. Tvättnötter har jag också hört. En luskam har vi sen M och S var små och det gick lus.
På lördag har kyrkan i byn bordloppis. Antingen får man hyra ett bord för 100 kronor eller så får man lämna in saker och kyrkan säljer för 20 % provision av det dom säljer åt en. Jag kan inte stå och maken vill inte stå så jag lämnar in och hoppas på tur. En full kasse och lite till blev det. 700 kronor - provisionen kommer vi att tjäna om allt blir sålt. Sakerna som inte blir sålda ska jag antingen försöka sälja/byta bort eller skänka till Erikshjälpen/Myrorna. Så förutom att det kanske blir en tjänad slant så blir det bättre utrymme på L:s rum och i garaget. =)
L och jag har haft filmtamj. Vi såg på Ninjago och åt popcorn och varm choklad. =) Under en filt i sovrummet. Så mysigt. =) Kursen har det gått sådär med. Läraren har fortfarande inte svarat om jag gjort rätt på referenserna så jag vet inte om dom behöver ändras igen. Om dom behöver ändras igen behöver dom ändras på arbetet som ska in imorgon också. Annars känner jag mig färdig med arbetet imorgon. En av föreläsningarna har jag sett i alla fall. Igen. Sen har jag ändrat i arbetet. Igen.
Igår kväll när jag skulle sova såg jag att vinterns första snö kom. Den hade tyvärr smält imorse. Men på förmiddagen snöade det igen. Som regnade bort sen. Familjen P brukar titta på Halv 8 hos mig varje kväll. Nu har killarna blivit inspirerade och tycker att vi ska ha ett eget Halv 8. Vi ska laga en tre rätters middag var varje kväll och bedöma varandra. Den som vinner får bestämma vad vi ska äta på söndag. Då vi ska avsluta med att äta färdigmat. Jag som vill ha kina eller sushi hoppas jag vinner. Maken är först ut och ska laga maten idag. Jag ska laga maten imorgon och M på lördag. L ska bara rösta och kanske hjälpa mig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...