fredag 30 november 2012

Pop pop och Snöflinga

Maken är popcornmissbrukare. Flera gånger i veckan plockar han fram en kastrull, matolja och popcornkärnor och börjar poppa. Vi poppar dom på spisen, det blir billigare ,nyttigare och mindre förpackningar att slänga. Efteråt missar han ofta att diska ur sin kastrull. Häromdagen när min bytarkompis var här berättade hon att dom hade en big popper och att den var jättebra. Så jag efterlyste en till maken. Vi har haft en annan form av popcornmaskin som vi gillade men den gick sönder efter ett tag. Vi köpte då en ny liknande men den gillade vi aldrig så vi gav bort den. När big popper kom var det bara en till onödig sak, tyckte vi alltså då. Jag fick tre svar. En på säljsidan som skulle ha 150 kronor. En ny kostar 299 så nej tack. En som ville ha en kartong finish diskmaskinstabletter och en kartong kaffekapslar. Nej tack. En som ville ha en påse ostbågar och en colaflaska.

Ja tack. =) Vi har bytt massor med henne förut så hon fick 2 påsar ostbågar, två cola och en chokladkaka. Hon brukar inte vilja ha knappt något för sina saker så vi ville ge igen lite. =) Nu var det ju inte riktigt en big popper utan en vanlig popcornmaskin men bara jag slipper oljiga kastruller är jag glad. Min bytarkompis var här och fikade idag. Jag och L gjorde bananpaj och bjöd på. Tyvärr glömde jag ta kort på den men det var väldigt god.
Idag hade vi inget byte. Det blir en annan dag. Vi har en sak som hon ville ha och hon har en sak som M och maken vill ha. Fortsättning följer. Idag var hon här med våran nyaste familjemedlem. Catlyn Hamster. Numera Snöflinga Hamster. Hon och hennes make var så snälla och åkte och hämtade henne åt oss. Hennes bror och syster ska bo hemma hos dom så dom tog med Snöflinga med.

Snöflinga var gratis men vi fick betala 200 kronor för buren. Känner för att sparka mig själv där bak att jag böt bort Våffelns bur mot ett paket kaffe. =( Snöflinga och Pumba ser nästan ut som varandra fast Snöflinga är lite ljusare. Pumba märker att något är på gång och gnager mer än vanligt på gallret. Snöflinga ligger mest inne i röret och sover till L:s förtret. =) Jag åkte iväg och köpte en till present till mamma. L har varit hemma och sjuk i 3 dagar så vi var tvungna att åka till skolan och hämta matteboken. Så då åkte vi till återvinningen och sen till fabriken med mammas sista present. Det blev lite till oss också. =) Maken har varit på Ica för den vanliga månadshandlingen. Maten i november gick på  3145 kronor + min extrahandling på 800 kronor varav 380 kronor färdigmat. =( Aldrig mer färdigmat. =( Maken tycker inte jag ska sura för det. Det är inte många som handlar mat för så lite säger han. Och det har han nog rätt i. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...