måndag 12 november 2012

Rester, snabbmat och sömnpiller

På fredag ska nästa del i den palliativa kursen vara inlämnad. Positiv och negativ kritik ska skrivas på dom andras arbeten. Fortfarande är vi bara 3 stycken som har skickat in. Lite svårt att lämna kritik på dom 3 som inte är inskickade. Om dom har hoppat av tycker jag läraren borde meddela det. Om man inte loggar in varje dag och tittar. Sen hoppas jag verkligen att dom inte skickar in arbetet torsdag kväll så jag måste sitta hela natten och läsa. För jag vill inte vara sen med mina arbeten. Jag har börjat läsa igenom dom två andras arbeten. Dom skriver väldigt fint och mycket så det känns svårt att läsa igenom det. Rena rama sömnpillren. Men då har jag som Nalle Puh en väldigt liten hjärna. =)  Så så värst mycket kommenterat har det inte blivit (inget). Jag har ägnat dagen åt arbetet efter det. Ett symtom som vi ska fördjupa oss i. Vi ska leta reda på minst 3 artiklar om ämnet vi valt och jag har hittat 2 idag. =) När dom andra skriver så fint och mycket och djupt så kommer tänk om monstret igen. Tänk om jag inte får godkänt för jag inte är lika djup och fin?
Till lunch blev det världens bästa mat. Rester. Bonusmat som jag brukar kalla den. Idag behövdes den inte ens göras om utan bara ätas. =) Ikväll blir det också snabbmat. Hemlagad snabbmat. Jag har börjat med att alltid ha en påse salladskyckling i frysen. Det började jag med efter S för tidiga födelsedags/avskedskalas. Den är färdiggrillad så det är bara att plocka fram. Antingen äter vi den kall i sallad. Eller så blandar vi den med tacokrydda istället för köttfärs till fredagstacon. På pizzan.Varm i pitabröd tillsammans med grönsaker. Ikväll ska den bli kycklingwok. =) Jag köper min billigt från Citygross.
Två nya brödrecept är provade. Dom är inte provsmakade än så om dom får godkänt av hembakts kräsna familjen P återstår att se. Morotslimpa och potatisbröd. Potatisbröd flöt ut och blev stora som dasslock. När dom gräddades luktade det ungefär som när potatisvatten kokar över i hela köket.
Ny fikonmarmelad är kokt. Så gott på mögelost och kex. Första almanckan har landat i familjen P:s brevlåda. Bara 4 stycken kvar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...