onsdag 7 november 2012

Svara snabbt

Tack för hjälpen med mitt problem med referenser i mitt förra inlägg. Jag har fortfarande inte fått svar om det blev rätt eller inte. Känns nästan som att vänta på att föda barn när man väntar på att få svar på en uppsats.
Min insändare om sopsortering kom in i den lokala tidningen idag. Under svara snabbt. Det betyder att alla får gå in och skriva vad dom tycker. Vilket både är bra och dåligt. Bra för det skapar debatt och debatt är bra för då kan det leda till förändring. Kommunen eller någon från kommunen har inte svarat så det är väl ingen riktig debatt. Dåligt för jag blir så arg om det är någon som inte tycker som jag. I detta fallet var det en som tyckte att om jag skulle få betalt för att sopsortera så skulle han ha betalt för att han inte kissade ute och inte slängde fimpar ute. 7 svar är det än sålänge.
Spökpyntet är nertaget för denna gången. Förutom spökgirlangen som lyser. Den sitter på trappräcket ner till trappen. Jag som är en sucker för mysbelysningar och tyvärr har massor med smålampor tända överallt tyckte det var en perfekt ljuskälla till. Nu funderar jag på att skaffa en ny ljusgirlang. Till jul har vi tomtar som lyser men fram tills dess. Då kom jag att tänka på att vi har två ljusslangar sitter i lek/gäst/tvrummet i källaren som vi aldrig tänder. Kanske dags att fråga familjen P om dom ska vara kvar eller inte?
L har varit sjuk idag också. Hon hostar tills hon spyr, mest på morgonen. Vilket inte är förvånande. Efter att ha legat hela natten så samlas allt slem och vill upp. Men även några gånger under dagen. Hon är mer snorig idag också. Förut tog hon honung och värmde saft på eget bevåg när hon började hosta för mycket. =) Hon har mest lyssnat på sin kasettbandspelare. Klas Klättermus har gått på repeat. Så jag kan snart den utantill. Skrubba skrubba lilleman, ingen blir så ren som han. Nu räcker det mamma. ja nu räcker det brummelman.
Ett byte har varit här. För ett tag sedan samlade vi pringelslock för att få två högtalare. Vi använde dom aldrig och dom har legat i ett skåp. En tjej ville ha den ena. Hennes syster hade en och hon hade också velat ha en och så fick hon syn på våra och blev så glad.
Jag blev också glad för jag fick en liter mjölk och mer plats i skåpet.
Maken har också varit på ett byte. Jag efterlyste en tapetrulle till köket. Den jag fick av mamma och pappa som dom hade över blir nog inte så bra. Den är stormönstrad och det är väldigt få och små väggar i köket. Det var flera som svarade men vi valde den här. Två rullar mot en chokladkaka. Det skulle ha varit en annan rulle men vi fick dom här två. Så det blir den blåaktiga som ligger längst ner.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...