torsdag 15 november 2012

Tankar på ost, coop och kort

Igår med posten kom coopbladet med diverse erbjudanden. Där fanns en app som man kunde appa eller vad man nu gör med dom! Man fick halva priset på saffran. Jättebra! Om man har en nyare mobil som kan ladda hem appar. Jag har en gammal mobil som inte kan ladda hem appar så jag kan inte utnyttja erbjudandet. Dåligt Coop som tror eller tar för givet att alla har mobiltelefoner och att alla mobiltelefoner är av nyare modell. Med Coop tidningen var det ett ansökningsblad på Coop visa kort. Jag har ett Ullared visa kort. Vi skaffade det första gången vi var på Ullared av två anledningar. Ett vi visste inte hur mycket Ullareds besöket skulle kosta. Två jag hade inget visa kort eller annat kort av samma sort. Jag hade bara ett vanligt bankkort. När jag har varit sjuk mycket nu så har jag ibland inte haft pengarna på kontot till mina mediciner. Då har jag betalat med Ullareds kortet. När man handlat för en viss summa får man en rabattkupong på 100 kronor att handla för på Ullared. Sist så sålde jag mina kuponger för 50 kronor/styck. Vi kommer nästan aldrig iväg till Ullared längre. Nu funderar jag på att skaffa ett Coop visa kort istället. Där får man också rabattkuponger efter hur mycket man handlar. Jag handlar mycket oftare på Coop än på Ullared så det skulle hjälpa vårat matkonto en del.
Vi har en nejtack till reklam skylt på brevlådan. Dels för att slippa en massa papper och spara på miljön. Dels för att slippa stressen med att åka iväg och köpa det som är på rabatt. Som i slutänden inte brukade bli så billigt för att man köpte en massa annat med. Sist maken handlade glömde han köpa vanliga grönsaker. Fredagar är tacodagar i familjen P och taco utan grönsaker funkar inte. Så idag gjorde jag en utflykt igen. Till Coop och återvinningen. Eftersom jag skulle till Coop så kollade jag igenom veckans erbjudanden på datorn. Ost kostade 39;90 vilket är en besparing på 10 kronor/ kilo på den billigaste osten på Willys. Som vanligt var den helt slut när jag kom dit. =( Det är inte första gången och säkert inte sista heller. Jag hade en kupong på helt gratis mussli som jag ska testa för smartson. Sen sålde dom julmust för 2 kronor, pepparkakor för 1 krona och geishagodis för 5 kronor. Man fick bara köpa max en av varje.
Jag har sytt på lapptäcket idag också. 10 av dom 14 raderna är fastsydda. Nu funderar jag bara på vad jag ska fylla den med. Bakstycke ska ett gammal överkast bli. Först hade maken och jag det. Sen sydde jag om det till S säng. Ska jag köpa foder eller ska jag använda ett gammalt täcke??
Det är fortfarande bara 3 stycken med mig som har skickat in sina patientfall. Båda två har skickat in vad dom tyckte om mitt arbete. Jag fick bra kritik. =) Men meningen är att vi ska skriva vad som är bra och sen skriva frågor på hur saker kunnat göras annorlunda. Dom skrev ungefär som jag gjort så maken ska bara läsa igenom mitt så ska jag också skicka in. Sen ska jag bara svara på deras frågor och skicka in igen sen är första delen i andra kursdelen klar. Då kan jag ta tag i mitt symtom. Men det ska inte vara inne förens efter nyår.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...