söndag 9 december 2012

Andra advent

Jag fick för mig att rensa alla våra möss och vantlådor. Jag hittade flera mössor efter S som L fick prova och hon valde ut 2 stycken som hon gillade. Hon gillade även en tredje mössa som hon valde att ha istället för Bad hair day mössan. (Hon som sålde mössor via facebook har fortfarande inte svarat på mailet så troligtvis var annonsen uppe för att lura folk, hon har tagit bort sig ur gruppen också).
L valde en mössa som jag virkat till mig själv. =) Jag som egentligen inte kan sticka eller virka fick för mig att virka mössor till alla i julklapp en jul. Jag virkade av restgarn så alla fick olika färger. Vissa fick massor med färger, vissa fick bara en. L har vuxit ur sin så den har jag gett bort men min finns alltså kvar. Några mössor och sjaletter hamnade i myrlådan.
Årets lussekattsbak är avklarat. S ville alltid hjälpa till när hon var liten och jag bakade. L vill aldrig hjälpa till när jag bakar. Men idag ville hon det. =) Hennes blev minst lika fina som mina. =) Pepparkakor säger S att hon ska baka när hon kommer hem från over there så pepparkaksbaket blir senare. Mandelmusslor ska bakas, struvor köper jag nog färdiga i år. Vi hade slut på ved inne så vi har eldat med pellets. Nu är pelletsen också slut. Med - 17 grader ute och + 17 grader inne så behövde vi elda. Maken bar in ved igår så ved fanns inne. Problemet var bara att veden var blöt efter att ha legat ute så den vägrade ta eld. Jag har försökt med alla kartonger som låg i återvinningen utan att lyckas. Nu har värmen ökat till - 7 grader ute och + 19 grader inne så nu när maken snart kommer hem så behöver vi inte elda längre. Tyvärr är det väl elpannan som höjt värmen inne så elräkningen blir väl inte så rolig.
Från oss alla till er alla en riktigt trevlig andra advent.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...