måndag 17 december 2012

Brända kärnor och omförflyttningar

50 timmar. =) Nu när jag har ont i magen värmer jag min vetekudde varje kväll för att överhuvudtaget kunna somna. Det är en nalle som jag gjort. Jag gjorde vetenallar till nästan alla en jul för massor med år sedan. Min nalle är nu väldigt väl använd och varje gång jag värmer den så stinker det bränt i hela köket och i sovrummet tills den har hamnat under täcket. Eftersom vetekärnorna körs i mikron varje gång så måste dom ju bli som tillagade mer och mer? Eller?
Jag öppnade nallen idag och hällde ut dom gamla kärnorna. Dom var väldigt bruna på gränsen till svarta. Som tur var hade jag nya vetekärnor hemma som nu ligger i nallen. Nu ser jag framemot flera kvällar med min sängkompis. =)
Maken fick en bar i förskottsjulklapp av M. Den står nu på kontoret och väntar på att vi ska få plats i gäst/tv/tränings - lekrummet. Som ska bli ett gäst/tv/tränings/lek/barrum. Ribbstolen blev såld för ett tag sen. Nu väntade skolbänken på att få en ny ägare. Den stod på L:s rum. Stod för den blev såld idag.
Där skolbänken stod står nu mammas/min/S och nu alltså L:s sminkbord. Det har stått som vanligt bord inne på gäst/tv/tränings/lekrummet. Nu är barhörnet mer eller mindre klart. Vi ska bara komma på vart alla träningsredskap ska stå.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...