fredag 21 december 2012

Fått julklappar i förskott

S kom hem till slut. =) Hon landade 14 timmar senare än vad hon skulle. Läkaren ringde också och jag är förlängt sjukskriven till den 20 januari. Jag ska gå till vårdcentralen och ta leverprover, sen ska jag läggas in och dom ska göra en tryckmätning på min matstrupe i 24 timmar. Igår hade jag 39,4 i feber och låg och sov mest hela dagen. Utom när S kom hem förstås (och när läkaren ringde). Idag har jag också mest legat och sovit. Jag är nu genomförkyld.
S, L och S kompis har bakat pepparkakor.
Förra julen fick jag en kaksnurra av mamma i julklapp. Jag har inte använt den. Jag bakar nästan aldrig kakor. Men så kom jag på att man kan nog baka pepparkakor med den. Det kunde man. =) På bilden med pepparkakorna är hjärtana, stjärnorna och blommorna högst upp gjorda med kaksnurran.
S gillade inte vårat pepparkakshus i papper så dom gjorde ett pepparkakshus också.
Jag har bakat mandelmusslor.
S hade med massor massor med saker till oss. Några av sakerna ska vi få i julklapp men några fick vi på en gång. Det var Halloweenpynt, det var julpynt, det var en isblåsa, det var strumpor, det var armband, det var kylgubbar, det var plastflaskor
och det var en tegubbe.
Maken och S har skött några av mina försäljningar/skänkes hemifrån. Den ena transportburen är såld för 50 kronor. Han bjöd det och skrev snabb affär. Visst sa jag som fick den gratis. Han kom idag en vecka efteråt - det kallar inte jag en snabb affär. Ullaredskortet är också sålt för 50 kronor. 12 videofilmer är bortskänkta.

I år skickar vi inga julkort. Jag, S och L gick in på UNICEFs gåvoshop och valde varsin julklapp istället. L valde 2 fotbollar som hjälper barn i krig och katastrofzoner att leka och vara just barn.

S valde ett vaccinationspaket som vaccinerar barn över hela världen mot olika sjukdomar.
Jag valde 100 påsar vätskeersättning.

1 kommentar:

Linda sa...

Skönt att S är hemma och skönt att de ska lägga in dig för att undersöka mer...

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...