tisdag 18 december 2012

När temperaturen är hög uti kroppen

Inatt vaknade jag av att jag frös så jag skakade. Jag hade ingen lust att gå upp men var till slut tvungen att gå och hämta en filt till, jag sover redan under ett täcke och en filt. Jag passade då på att ta tempen, 37,9. =( Jag som är lågtempare med en normaltemp på 35,5. Mamma fick lämna L på skolan idag och jag har legat och sovit nästan hela dagen. Djurburarna har jag lyckats byta på. Skutt fick sin kanintoalett men han visar att det inte direkt var hans piece of cake. Han har öst ut allt spån ur buren på golvet. Bajjat på mattan. Han som är rumsren i normala fall. Ikväll hade L avslutning på ridskolan med uppvisning i ridhuset av alla grupperna. Maken skulle gå dit. Han är allergisk mot hästar men brukar ta en allergitablett och klara av att vara med i stallet. Men inte idag. Han kunde inte andas utan fick åka hem. L som redan var där. Så jag fick åka dit. När jag kom dit kom jag på att jag inte hade sminkat mig, jag hade svettats hela dagen och var inte speciellt snygg i håret. Till råga på allt gick jag in genom fel dörr och hamnade mitt bland alla hästar. Alla barn och lärare i ridskolan kom gående och såg vad jag gjorde. L blev överlycklig när hon såg att jag kom. Så jag följde efter dom. När jag gick in genom rätt dörr blev handväskan kvar utanför så det blev tvärstopp eftersom den satt på min axel. Typiskt mig. Uppvisningen var väldigt fin i alla fall.

Ekonördarna på Lyckobacken har en adventskalender och igår kunde man vinna Sopberget som är L:s favoritspel. Det var tydligen många som ville vinna spelet så idag fick alla 20 % rabatt på Groplay som säljer sopberget. Jag som velat köpa Ekorrens Elins memo och Lotto till L länge passade på nu. Ingen frakt blev det heller. =) 24 timmar kvar bara. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...