söndag 16 december 2012

Sparat 500 kronor

Nu är det 74 timmar tills S plan landar på Arlanda. =) Idag är det tredje advent och dagen har rullat på mest som vanligt. S vill att jag bloggar varje dag även om jag inte har något att blogga om. Idag är en sån dag då jag har brist på saker att skriva. Jag har gjort läxa med L. Både skrivläxa och läsläxa. Jag har rensat bland våra böcker i källaren och lagt ut dom som bytes på Facebook. Vi har två Billy bokhyllor och har alla böcker, fotoalbum och saker som barnen gjort i. Det gör att när nya böcker kommer in måste gamla böcker ut. Jag har dammat hela huset. Jag har lagat lunch, fika och kvällsmat. Jag har diskat. Jag har läst en del i min bok Förgiftad. Inte så rolig läsning. Jag har tvättat M:s jobbkläder och det gamla lapptäcket som jag sydde för massor av år sedan. Skutt kissade på det. Maken har klippt mig och L. Ytterligare två frisörbesök insparade och ungefär 500 kronor som vi slapp lägga ut.
Maken och jag har eldat öronljus på varandra.
Jag hade massor med vax i öronen fast det inte var så länge sedan som S och jag gjorde senast. Från oss alla till er alla en riktigt glad tredje advent.

1 kommentar:

PJAK sa...

Om du får 2 frisörbesök för 500:- har ni mycketbilliga frisörer. Jag får betala 420 för vanlig toppning :(

(Fast det brukar bli väldigt bra :) )

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...