fredag 4 januari 2013

Godkänd och inlämnad

Del 2 i kurs 2 i palliativ vård skulle vara inlämnad idag. Vi skulle välja ett symtom och skriva om. Precis som förra gången har dom andra skrivit finare och mer än mig. Men jag är väldigt nöjd med mitt arbete. Del 1 har blivit godkänd så det känns väldigt bra. Nu hoppas jag att jag slipper ändra något på det här arbetet. Nu ska det kommenteras på dom andras arbetet och sen ska det försvaras på kommentarerna. Sen är del 2 klar och jag kan fokusera på kurs 3. Där vi ska fokusera på anhöriga. Vi ska välja en bok om hur det är att vara anhörig och skriva om. Jag väljer nog Nille cancerbarn. Den boken griper verkligen tag i hjärtat.
Imorgon ska S och jag ut på äventyr. Jag ville ta med något att bjuda på så det ekologiska kondiset fick ett besök idag. Vi valde påsar ur frysen idag igen och fick 2 påsar frallor, 4 vaniljbullar och 7 kanelbullar för halva priset. Vaniljbullarna avnjöts till fikat idag.
Maken håller på och tapetserar köket. Vi har bott här i 21 år och aldrig tapetserat köket så det var kanske dags. Jag hade tagit före och efter bild men det går inte att föra över bilder idag - vet inte vad det är för fel.
Köpstoppet går bra men eftersom jag bara hållit på i 4 dagar och inte brukar vara en storshoppare så var det väntat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...